Vývoj automobilů kvapí doslova mílovými kroky kupředu. A VW Passat GTE je toho jasným důkazem. Je dalším vozem s kombinací spalovacího pohonného agregátu s elektromotorem s možností dobíjení ze zásuvky. Na první pohled nejsou rozdíly mezi klasickým Passatem a modelem GTE nijak výrazné, na ten druhý jich najdete víc než dost. Poznávacím znamením v designových odlišnostech jsou modré doplňky, například modrý pruh v masce chladiče, nebo tenké diodové pásy místo klasických mlhovek. Rozdíly ale najdete i v unikátním mixu výbavových prvků.
Nenechte se mýlit tím, že hybridní verze VW Passat GTE se řadí mezi ekologické vozy a ekologický by se mělo rovnat pomalý. V žádném případě. Model GTE patří mezi nejrychlejší auta této modelové řady a z nuly na 100 km/h to zvládne za pouhých 7,6 vteřiny. Lákavá je i výrobcem udávaná průměrná spotřeba 1,7 l na 100 km.
Vybrat si jízdní styl podle sebe, podle potřeby či podle nálady. To vše GTE umí. Startuje s nabitou baterií plně v elektrickém režimu a na jedno nabití ujede kolem 50 km. Na delších cestách se jezdí v režimu GTE, který kombinuje podle potřeby sílu obou agregátů. Režimy a jízdní styly se dají střídat zkrátka ostošest.
Modré doplňky a detaily odlišují GTE i v interiéru, třeba v obšití volantu nebo stehování sedadel. Menu v počítači obsahuje navíc hybridní ukazatele a u řadicí páky přibyla navíc tlačítka GTE a E-mode. Jinak je to ale uvnitř Passat se všemi svými přednostmi. Prostorný natolik, že se v něm pohodlně svezou i hodně urostlí cestující.
Dojezdová vzdálenost na elektrický pohon: | 57 km |
Výkon benzínového motoru: | 115 kW |
Výkon elektromotoru: | 85 kW |
Převodovka: | automatická DSG |
Palivo: | benzín, elektromotor |
Celková hmotnost: | 1500 kg |
Zavazadlový prostor základní/sklopená zadní sedadla: | 586/1152 l |
Max. rychlost: | 222 km/h |
sériová výbava
Pro stažení aktuálních ceníků budete přesměrování na web volkswagen.cz