BMW Motorrad HP4 RACE

HP4 RACE

HP4 RACE je mistrovským dílem inženýrské zručnosti. Úplně všechny závodní stroje vyrobené v limitované edici 750 kusů byly ručně vyrobeny našimi specialisty a opatřeny číslovaným štítkem. Soustředěná vášeň, kterou vytváříme pouze pro ty, kteří ji sdílí. Pro ty, kteří nemají žádné hranice, a vždy jdou dále. Chtějí překračovat hranice. To HP4 RACE splňuje. Existuje pouze několik podobných. Přesněji: sedmset padesát. Ručně vyrobený sen se stává skutečností pro 750 nadšenců. HP4 RACE je více než pouhý souhrn dílů.

MotorZZ.jpg

146 kilogramů výkonu

Model HP4 RACE spoléhá zcela na karbonovou technologii a je prvním výrobcem motocyklů na světě, který zahájil nízkoobjemovou výrobu celokarbonového podvozku. Použití karbonové technologie znamená především úsporu hmotnosti. Model HP4 RACE, který vznikl na základě modelu Double R, váží totiž pouhých 146 kilogramů. S plně natankovanou nádrží při 171 kilogramech hmotnosti je lehčí než nejnovější tovární závodní motocykly používané na Mistrovství světa superbiků  a má jen o málo vyšší hmotnost než tovární závodní stroje používané na MotoGP.

CarbonZZ.PNG

Tvrdost oceli

Základní součástí karbonového materiálu jsou uhlíková vlákna o tloušťce desetkrát menší, než je tloušťka lidského vlasu. Jsou zabalena do svazků a pryskyřicovým pojivem vytvarována do pevných součástek. Vzniká plast vyztužený uhlíkovými vlákny (CFRP) či zkráceně karbon. Jeho pevnost se vyrovná oceli, ale jeho hustota je zhruba o 80 procent nižší. Skupina BMW pochopila význam karbonové technologie v automobilovém průmyslu hned v počáteční fázi a spojila se s hlavním světovým výrobcem tohoto materiálu, firmou SFG Carbon, která tuto surovinu dodává pro výrobu HP4 RACE.

VýrobaZZ.jpg

Ruční výroba v Berlíně

Model HP4 RACE se vyrábí v továrně BMW Motorrad v Berlíně. Jeho motor se staví a kontroluje v malém týmu specialistů. Totéž platí i pro celou motorku. Práce v malém týmu zajišťuje, že je model HP4 RACE vyroben s minimálními tolerancemi a s nejvyšším stupněm přesnosti. Vášeň nezná hranice – tato hodnota, vyznávaná vývojovým a produkčním týmem HP4 RACE, se promítla i v této speciální edici motocyklů. „Nikdy předtím nebyl motocykl standardní výroby vybaven tak kvalitními materiály v tomto měřítku,“ říká Reno Reppin, projektový manažer závodu v Berlíně.

Motor

Typ motoruKapalinou/olejem chlazený čtyřdobý řadový čtyřválec, čtyři titanové ventily na válec, dvě závodní vačkové hřídele, frézovaná olejovaná vana, ložisko ojnice Pankl, vyvážená a odlehčená kliková hřídel
Vrtání/zdvih80 mm x 49,7 mm 
Zdvihový objem999 cm³
Jmenovitý výkon158 kW (215 k) při 13 500 ot./min (maximální otáčky 14 500 ot./min)
Max. točivý moment120 Nm při 10 000 ot./min
Kompresní poměr13,7 - 13,9 : 1
Příprava palivaElektronické závodní vstřikování, proměnlivá délka sacího potrubí, čtyři volitelné režimy
Výfukový systémAkrapovic full Titan 4 in 2 in 1 WSBK výfukový systém

 

Výkon/spotřeba

Maximální rychlostpřes 300 km/h
Druh palivaBezolovnatý benzín Super Plus, minimální oktanové číslo 98 (RON)

 

Elektrický systém

Alternátor406 W
Baterie12V/5 Ah, Li-ion bezúdržbová

 

 

Barth GO

Jaroslav Bekr

prodejce motocyklů BMW
jaroslav.bekr@motocentrum-barth.cz
770 180 640

Fotogalerie a video

3
2
4
1