Seznamte se se specialistou na reklamní polepy a online marketing.
Kubo prozraď nám, jak se z účetního stal reklamní poradce v BARTH Reklamce?
Po čtyřech letech s hlavou mezi fakturami jsem na sobě cítil, že potřebuji změnu. Čirou náhodou jsem se o tom zmínil kamarádovi Pavlovi Formánkovi, který v Reklamce pracuje jako obchodní ředitel. Od něj jsem dostal podrobné info, jak to v Reklamce chodí, a co je náplní práce reklamního poradce. Pak už to proběhlo velice rychle. Po úspěšném pohovoru jsem byl přibližně před třemi lety přijat na pozici reklamního poradce.
Reklama je velice odlišný obor od účetnictví. Byl pro tebe začátek těžký?
Upřímně ani nebyl. Samozřejmě jsem během prvních dní a týdnů absolutně nerozuměl jednotlivým reklamním pojmům a slangu.Měl jsem ale vedle sebe vynikající kolegy. Právě díky nim jsem se velice rychle adaptoval. Jako u každého nového zaměstnání mě i zde čekalo spoustu školení na naše reklamní služby a produkty, kterých je několik desítek.
Jsi specialistou na reklamní polepy a online marketing. Jak se tyto produkty staly tvojí specializací?
I když jsou reklamní polepy a online marketing rozdílné druhy reklamy, tak jsem se v nich nejvíce viděl a rozvíjel v nich svoje dovednosti. Baví mě pro klienty vytvářet lepenou reklamu na vozidla, desky, budovy a respektive na vše možné. Naše heslo zní „polepíme cokoliv“ a toho se vždy držím. V online marketingu jsem se začal dále vzdělávat na základě potřeb našich zákazníků, kteří čím dál více investují svoje prostředky právě do nových webů, e-shopů a placené reklamy.
Co tě na tvojí prací nejvíce baví?
Určitě první co mě při této otázce napadne je flexibilita a různorodost. Myšleno, že sice nejvíce se orientuji v polepech a „onlajnu“, ale jako reklamní poradce musím znát všechny naše služby a produkty, které může klient využít. Baví mě tedy, že moje práce není stejnorodá. Každý den řeším s klienty jejich různé potřeby od vizitek, reklamních předmětů až po textil či světelná loga.
Co na tvojí práci klienti nejvíce oceňují?
Úsporu času, kterou dokážu klientům zajistit. Například při tvorbě náborové kampaně sestavím efektivní plán dle cílové skupiny a dalších parametrů. Společně s našim grafickým oddělením vyladíme návrhy a díky šikovným kolegům z výroby celou zakázku zrealizujeme. Klienti pak mohou tento uspořený čas efektivně využít pro svojí práci. Základem pro takovou spolupráci je vzájemná důvěra, kterou si u každého klienta snažím vybudovat.
Jak zvládáš aktuální vytížení poptávek od zákazníků?
Poptávek je čím dal více a není možné vše stíhat sám. Jsem tedy nesmírně rád, že mi pomáhá kolega Dan Braun na pozici produkčního. Můžu se na něj ve všem spolehnout.
A co dělá reklamní poradce, když zrovna nepracuje?
Od malička jsem s dědou chodil na fotbal a našel v něm velké zalíbení. Hrát jsem začal v 5 letech. Věřil jsem, že se tím jednou budu živit a celkem se mi to dařilo i díky tomu, že jsem se vyhýbal větším zraněním. Bohužel přišlo těžké zranění a už jsem se nikdy nedokázal dostat zpět na vrchol. Jako hráč jsem procestoval celou Evropu. Asi největší poctou pro sportovce je nastoupit za národní tým. Mě se tento sen splnil. Jak říká můj kamarád a bývalý hráč Sparty Praha: „Moji spoluhráči mají miliony na účtech, já mám milion zážitků“. Toto definuje i moji kariéru. Dnes je pro mě fotbal a vlastně celkově sport už jen volnočasovým hobby.
Otázka na závěr. Máš nějaký vzkaz pro potencionální klienty?
Stavte se u nás na kávu a sdělte nám vaše potřeby. Společně vymyslíme a zrealizujeme nejlepší řešení šité na míru.
Jakub Vágner
reklamní poradce