PPC kampaně jsou nedílnou součástí online marketingu většiny firem. A protože častokrát přebíráme kampaně pod naši správu již v běžícím stavu, rozhodli jsme se sepsat 5 nejčastějších chyb, s kterými se potkáváme. Zkontrolujte si, zda některou z nich neděláte. A pokud byste celkově měli pocit, že Vaše PPC kampaně nejedou na ,,plný výkon“, pozvěte si nás na konzultaci a vše probereme.
Téměř každý, kdo studoval ekonomii, slyšel tento citát: „Když něco nemůžete změřit, nemůžete to ani řídit.“. A u PPC kampaní je tomu stejně tak. Analytické nástroje nám dávají tu možnost, že v daném čase můžeme zjistit, odkud naši návštěvníci přišli, kam směřovali, zda provedli konverzi či hned odešli a mnoho dalšího. A díky těmto všem údajům můžeme efektivně posouvat a vyhodnocovat vedení marketingových kampaní. Zapomeňme tedy na to, že kampaň stačí na začátku nastavit a pak již poběží sama. Vše se v čase mění – konkurence, poptávka po produktu či službě, cena a spoustu dalších faktorů.
Při použití volné shody dochází k tomu, že se reklamy mohou zobrazit i při vyhledáváních, která nepřímo souvisí s vaším produktem či službou. Co to znamená v praxi? Představte si, že jako klíčové slovo máte ,,nafukovací balónky“. A právě volná shoda způsobí to, že si reklamní systémy s těmito dvěma slovy pohrají tak, že budou vytvářet různá synonyma, podobná slova apod. Docílíte tím akorát toho, že se reklama bude zobrazovat na mnoho vyhledávacích výrazů, které nebudou až tak relevantní. Díky tomu sice můžete získat hodně prokliků, ale kampaně vás také budou stát hodně peněz.
Hlavním úkolem specialistů je z kampaní vylučovat právě tyto dotazy. A jak je poznáme? Jsou to ty, které spouští zobrazení reklamy, ale přímo nesouvisí s vaším klíčovým slovem, produktem či službou. Vyloučením zvýšíte údernost a přesnost kampaně. Bude se tím zvyšovat míra prokliku a opět efektivita kampaně. Potřebujete opět příklad? Výrobce oken by se určitě nechtěl zobrazovat na klíčová slova spojená třeba s bazos, aukro či hobbymarket, a proto je důležité je z kampaní vyloučit.
PPC kampaně již nejsou jen o manuálním nastavováním cen za proklik. Dnes můžete použít i automatizaci a nechat nabízení cen zcela na Googlu. Při vytváření kampaně máte na výběr z několika druhů cenových strategií, a proto musíte zvolit tu správnou dle vašeho zvoleného cíle. Pokud např. vyberete cenovou strategii „maximalizovat konverze“ a zatím nemáte žádné konverzní cíle nastavené, tak vám kampaň nebude vůbec fungovat.
Spousta firem to dělá z toho důvodu, že při samotné tvorbě webu ladili především úvodní stránku, a tak mají potřebu tam přivést co nejvíce lidí. Ale dokážete si představit, že uživatele, kteří hledají např. notebook, žárovku, sekačku nebo tepelné čerpadlo, přivedete na úvodní stránku e-shopu, a tam nenajdou přesně, co potřebují? Pravděpodobně ihned odejdou a začnou hledat u konkurence. Proto je důležité na každé klíčové slovo přivést uživatele přímo na daný produkt či do konkrétní kategorie. Opět tím docílíte větší efektivity kampaní.
Nejste si jisti, že vše děláte správně? Využijte možnosti na bezplatné setkání s námi, abychom provedli první konzultaci a řekli si, jak a s čím Vám můžeme pomoci. A jako bonus pro zákazníky, kteří nikdy neinzerovali, Vám pomůže získat kredit až 8 500 Kč na Vaši první reklamu.
Ing. Ondřej Jón
specialista online marketingu