V únoru jsme navštívili největší český e-commerce a on-line business veletrh s 13 tematickými konferencemi CzechOn-lineExpo. Představilo se více než 100 firem a program byl opravdu nabitý různými novinkami z online marketingu.
Velmi probíranou byla letos omnichannel strategie, která je založená na využití všech kanálů současně. Bez ní se už v dnešní době neobejde žádný z velkých e-shopů a ty střední by se měli snažit, co nejrychleji na ni přejít. Za poslední dva roky v době covidu totiž přibyla na online trhu velká skupina zákazníků díky zavřeným kamenným obchodům, a tak byli lidi nuceni nakupovat pomocí e-shopů. Musíme zde především vyzdvihnout nárůst nakupujících v demografické skupině 65+. Pro prodejce se tak otevřela nová cílová skupina, se kterou se dříve moc nesetkávali. Je možné pro ně vytvořit vlastní strategii pro efektivnější prodej a splnit tak jejich mezní užitek.
Mezi další zajímavé novinky bychom určitě zmínili prezentaci Ondřeje Zoubka z Heureky, který se ve svém panelu rozpovídal o nových nástrojích Simple bidding a Simple pairing. Tyto nové nástroje, které Heureka nově nabízí k otestování, by měly pomoci s párováním produktů a nastavením cen za proklik.
Velmi často se v přednáškách také objevovala cookies lišta. Její povinnost od nového roku ovlivnila celý segment online marketingu. Zejména se řešil problém poklesu návštěv na webech/e-shopech a pak také její vzhled a textace, které velmi ovlivňují proklikovost.
Ze všech přednášek jsme si odnesli nové postřehy, na které se v letošním roce určitě více zaměříme a budeme je předávat vám „našim zákazníkům“.
Ing. Ondřej Jón
specialista online marketingu