Jak jsi ty, jako specialista online oddělení, vnímal poslední rok, kdy se většina obchodů přesunula na internet?
Rychle se to posunulo kupředu, protože většina lidí byla nucena díky zavřeným obchodům nakupovat na internetu. A to se výrazně projevilo na tržbách velkých e-shopů. Naši zákazníci to rychle vnímají a začínají se trhu přizpůsobovat tak, že zkoušejí různé služby online marketingu.
PPC kampaně spravujeme pro hodně zákazníků, byl u někoho znatelný nárůst nebo se měnila u někoho situace?
Ano určitě. Bylo to víceméně ve všech odvětvích. Třeba u Motúčka jsme několikanásobně vyrostli na tržbách oproti předchozímu roku. Stejně tak jsme se hodně zaměřili i na náborové kampaně, protože se díky Covidu v některých odvětvích uvolnila pracovní síla a vznikla tak velká příležitost pro výrobní firmy. Náborovky zároveň kombinujeme i s outdoorem, abychom zasáhli co nejvíce uživatelů v dané lokalitě.
Co bys doporučil lidem, kteří se tedy o weby a e-shopy starají sami?
Ať se věnují především sebevzdělávání. Vidím to sám na sobě, online marketing se neustále mění a nelze spoléhat jen na znalosti, které někdo načerpal před x lety. Zároveň ale zase není možné, aby majitelé e-shopů či webů při svém podnikání ovládali všechny segmenty onlinu, a proto jsme tu pro ně my, abychom jim se vším pomohli a případně s čímkoliv poradili.
Dobře, a kdybys tedy nebyl specialista online marketingu, co bys nejspíše dělal? Jaké bylo tvoje dětské povolání? 😊
Advokát nebo bytový designér.