RSV4 prošlo přísnými srovnávacími testy na tratích po celém světě a opakovaně prokázalo svou odolnost. Vzhledem k závodním zkušenostem značky Aprilia se není čemu divit. I přesto se však nadále vyvíjí, a to díky novým prvkům, jako jsou integrovaná aerodynamická křídla, nový balíček elektroniky, který zahrnuje pokročilý systém APRC, a dvojitá kapotáž, která zlepšuje aerodynamickou účinnost.
Když k tomu připočteme výkon 217 koní, vylepšený točivý moment a charakteristický podvozek Aprilia, můžeme říci, že pokud hledáte motocykl, který podává nepřekonatelný výkon, existuje pouze jeden jasný soupeř.
V předchozí řadě měla verze RR čtyřválec o objemu 1000 cm3 a výkonu 201 koní, ale nové modely RSV4 a RSV4 Factory zvyšují výkon na 1100 cm3. Mluvíme o prvním sériově vyráběném výkonném úzkém čtyřválci do V na světě a o nejvýkonnějším a nejrevolučnějším motoru, jaký kdy Aprilia vyrobila. Díky kompletnímu systému elektroniky a kompaktní, lehké konstrukci se jedná o skutečně jedinečný a pozoruhodný motocykl.
Zkušenosti, které závodní divize Aprilia rozvíjela a zdokonalovala na tratích po celém světě, našly svůj domov v modelu RSV4, který jezdcům nabízí možnost zažít stejné vzrušení jako ti, kteří byli v sedle některých z nejvýkonnějších motocyklů všech dob. RSV4 představuje další skok vpřed díky pokročilé elektronice, motoru Euro 5 a dynamickému, agresivnímu designu, který z něj dělá nejžádanější motocykl každého sebevědomého motorkáře.
Tvar nového modelu RSV4, inspirovaný revolučním modelem RS 660, umožňuje výrazně snížit koeficient aerodynamického odporu a výrazně zvýšit výkon ve vysokých rychlostech. Díky lepší izolaci hlavy a ramen jezdec těží z o 11 % lepší ochrany před vzduchem, zatímco čelní konstrukce zvyšuje tlak vzduchu na airbox o 7 %, což přináší vyšší výkon motoru.
Typ motoru | Aprilia V4 65°, čtyřválcový, 4-taktní, kapalinou chlazený, s dojitou vačkovou hřídelí (DOHC), 4-ventilový |
Zdvihový objem | 1 099 ccm |
Maximální výkon | 217 hp (159,5 kW) při 13.000 ot/min. |
Typ spojky | Vícelamelová mokrá spojka s mechanickým kluzným systémem |
Převodovka | 6-stupňová kazetová převodovka. Řadicí páčka s elektronickým systémem Aprilia Quick Shift (AQS) |
Rám | Tlumič řízení Sachs |
Systém předního odpružení | Vidlice Sachs s průměrem 43 mm, nastavitelná komprese a odskok, zdvih 127 mm |
Systém zadního odpružení | Centrální nastavitelný tlumič Sachs: hydraulické tlumení komprese a odskoku a předpětí pružiny, zdvih 130 mm |
Přední brzda | Dva plovoucí kotouče z nerezové oceli o průměru 330 mm s odlehčeným rotorem z nerezové oceli a hliníkovou přírubou se 6 čepy. Monoblokové radiální třmeny Brembo Stylema® se 4 protiběžnými písty o průměru 30 mm. Sintrované destičky. Radiální čerpadlo a kovová opletená brzdová hadice. |
Zadní brzda | Kotouč o průměru 220 mm; třmen Brembo se dvěma 32mm samostatnými písty. Sintrované destičky. Čerpadlo s integrovanou nádrží a kovovou opletenou hadicí. ABS Bosch s funkcí zatáčení a 3 nastaveními mapami a funkcí RLM (potlačení zvedání zadního kola) |
Výška sedla | 845 mm |
Provozní hmotnost | 202 kg (90% paliva) |
Kapacita palivové nádrže | 17,9 l (včetně 4 l rezervy) |
Rozvor kol | 1 436 mm |