Představ si to vzrušení, když sedíš na motocyklu na závodní dráze. Mrazení v zádech, když dosáhneš maximální rychlosti, příval adrenalinu při zrychlení v zatáčkách, prudký nádech, když se řítíš k cílové čáře. Vítej ve světě RSV4 Factory. Prémiový superbike na vrcholu své kategorie je určen pro jezdce, kteří touží po vysokém výkonu, aniž by museli slevit z kvality a úrovně bezpečnosti, které jsou synonymem pro značku Aprilia.
Výkon zůstává na úctyhodné hodnotě 217 koní při 13 000 ot./min, což je už tak těžko překonatelná hodnota, ale nyní splňuje přísná kritéria Euro 5 a překonává hranici 305 km/h při maximální rychlosti. Ke snížení emisí dále přispívá nový řídicí systém Magneti Marelli ECU 11MP a lehčí výfuk se sníženou tepelnou setrvačností.
RSV4 Factory je vybaveno vynikajícím polo aktivním systémem odpružení Öhlins Smart EC2.0, který byl vyladěn týmovou prací, na níž se podíleli jak inženýři společnosti, tak i špičkový tým z Noale. Nový a vylepšený systém, který byl testován na nejnáročnějších tratích včetně Imoly a Mugella, přináší výrazné zlepšení jak výkonu, tak i onoho nepolapitelného, ale těžko popsatelného pocitu z jízdy.
Polo aktivní systém odpružení Smart EC 2.0 umožňuje snadné přizpůsobení a kalibraci tlumičů a vidlice, přičemž si můžete vybrat mezi polo aktivním a manuálním režimem, které se snadno aktivují tlačítky na řídítkách. Další možnosti personalizace mají podobu 3 map, které různými způsoby regulují odpružení.
Typ motoru | Aprilia V4 65°, čtyřválcový, 4-taktní, kapalinou chlazený, s dojitou vačkovou hřídelí (DOHC), 4-ventilový |
Zdvihový objem | 1 099 ccm |
Maximální výkon | 217 hp (159.5 kW) při 13,000 ot/min. |
Typ spojky | Vícelamelová mokrá spojka s mechanickým kluzným systémem |
Převodovka | 6stupňová kazetová převodovka. Řadicí páčka s elektronickým systémem Aprilia Quick Shift (AQS) |
Rám | Hliníkový dvounosníkový podvozek s lisovanými a litými plechovými prvky. Dostupná nastavení: poloha a úhel vřeteníku, výška motoru, výška čepu i kyvné vidlice. Chytrý elektronicky tlumič řízení EC 2.0 Öhlins |
Systém předního odpružení | Inteligentní elektronicky řízená vidlice Öhlins NIX EC 2.0. 43 mm sloupky, s povrchovou úpravou TIN. Hliníkové radiální uložení třmenů, nastavitelné hydraulické tlumení komprese odskoku a předpětí pružiny, zdvih 125 mm. |
Systém zadního odpružení | Hliníková kyvná vidlice s dvojitou obrácenou výztuhou; Centrální monočlánek Öhlins TTX s elektronicky řízeným tlumičem Smart EC 2.0, plně nastavitelný: předpětí pružiny, rozvor a hydraulické tlumení komprese a odskoku. Zdvih 115 mm. |
Přední brzda | Dva plovoucí kotouče z nerezové oceli o průměru 330 mm s odlehčeným rotorem z nerezové oceli a hliníkovou přírubou se 6 čepy. Monoblokové radiální třmeny Brembo Stylema® se 4 protiběžnými písty o průměru 30 mm. Sintrované destičky. Radiální čerpadlo a kovová opletená brzdová hadice. |
Zadní brzda | Kotouč o průměru 220 mm; třmen Brembo se dvěma 32mm samostatnými písty. Sintrované destičky. Čerpadlo s integrovanou nádrží a kovovou opletenou hadicí. ABS Bosch s funkcí zatáčení a 3 nastaveními mapami a funkcí RLM (potlačení zvedání zadního kola) |
Celková délka | 2 055 mm |
Celková šířka | 735 mm |
Výška sedla | 845 mm |
Rozvor kol | 1 439 mm |
Kapacita palivové nádrže | 17,9 l (rezerva 4 l) |
Provozní hmotnost | 202 kg (90% paliva) |