Jsou mladí, inteligentnější a také nejhorlivější. A právě pro ně je Aprilia Tuono 457 určena. Jezdci, kteří si užívají vzrušení z jízdy na silnici a kteří vyžadují výjimečný výkon spojený s čistou zábavou, den co den. To jsou motorkáři nové generace, kteří se chystají objevit adrenalin, který může nabídnout pouze Tuono.
Aprilia Tuono 457 se vyznačuje kompaktními, výraznými liniemi, které vystihují sportovní duši skutečného naháče. Trojité full-LED světlo reprodukuje ikonický styl Aprilia, zatímco malý spoiler s pokročilou aerodynamikou vzdává hold legendárnímu modelu Tuono 1000 R. Každý detail je výsledkem funkčního, sportovně orientovaného designu, zatímco vynikající ergonomie palivové nádrže v kombinaci s širokými řídítky a nízkým sedlem, zúženým po stranách, přináší jízdní zážitek, který je pohodlný, ale zároveň nekompromisně dynamický.
Aprilia Tuono 457 je poháněna moderním dvouválcovým motorem o objemu 457 cm3. Tento klenot techniky Aprilie byl záměrně ponechán odkrytý, aby vynikla jeho jedinečnost. Ultramoderní kapalinou chlazený motor dosahuje výkonu až 35 kw (47,6 k) při 9 400 ot/min, což je maximum povolené pro motocykl s licencí A2 a rekord pro takto uložené dvouválcové motory s tímto výkonem.
Aprilia Tuono 457 je jediným motocyklem ve své třídě s hliníkovým rámem, který zaručuje vynikající dynamiku. Rám byl navržen pomocí pokročilé technologie CAE (Computer Aided Engineering) a byl podroben rozsáhlým silničním testům. Díky němu má motocykl suchou hmotnost pouhých 159 kg, což představuje rekordní poměr výkonu a hmotnosti. Vysokou úroveň má také balíček odpružení s nastavitelným předpětím na 41mm vidlici i zadním tlumiči, který pracuje na asymetrické ocelové kyvné vidlici. Celkově jde o dokonalý recept na svižnou a zároveň velmi citlivou jízdu.
K vylepšení zážitků jezdců na Aprilii Tuono 457 slouží elektronický technologický balíček, který má potenciál způsobit revoluci v této třídě. Systém Ride by Wire, který Aprilia původně představila pro MotoGP, se kombinuje se třemi jízdními režimy a optimalizuje výkon, točivý moment a kontrolu trakce na třech úrovních, a to i během jízdy. Aby byla jízda jednodušší a intuitivnější, stačí si vybrat nejvhodnější režim pomocí praktických ovládacích prvků na osvětlených řídítkách a vaše volba se zobrazí na ultramoderním 5“ barevném TFT displeji.
Jedná se o modelový rok 2025.
Typ motoru | Paralelní twin, 4ventilový, jednoválec, kapalinou chlazený s Ride-By-Wire |
Zdvihový objem | 457 ccm |
Maximální výkon | 47.6 HP (35 kW) @ 9,400 rpm |
Typ spojky | Vícelamelová mokrá spojka s kluzným systémem |
Převodovka | 6 rychlostní |
Rám | Dvojitý hliníkový rám |
Systém předního odpružení | |
Systém zadního odpružení | |
Přední brzda | |
Zadní brzda |
Výška sedla | 800 mm |
Pohotovostní hmotnost | 175 kg |
Rozvor kol | |
Kapacita palivové nádrže |