Verze Factory proměňuje již tak působivý model Tuono 660 v ještě dynamičtější, lehčí a výkonnější motocykl bezkonkurenční kvality s neuvěřitelným poměrem výkonu a hmotnosti. Díky zcela novému dvouválci Aprilia poslední generace poskytuje mimořádnou úroveň zábavy, adrenalinu a čistého potěšení z jízdy.
Maximální výkon se u Tuona 660 Factory zvýšil z 95 koní na 100 koní. Motor se může pochlubit ještě větším záběrem při akceleraci, a to díky použití kratšího koncového převodu s 16zubým pastorkem, což je o jeden méně než u Tuona 660. Všimni si také, že není k dispozici ve verzi, která by byla kompatibilní s licencí A2.
Model Tuono 660 Factory těží z lepšího poměru hmotnosti a výkonu, což je výsledek použití nové lehké lithiové baterie, která přispěla ke snížení celkové hmotnosti zhruba o 2 kg. Pohotovostní hmotnost tak klesla na 181 kg. Přidej k tomu plně nastavitelné přední a zadní odpružení a získáš tak mimořádně výkonný motocykl, kterému je těžké odolat.
Tuono 660 Factory je věrné svému jménu s vestavěnou kapotáží, která je tajemstvím naháčů Aprilia a která poskytuje vynikající ochranu a dynamičtější jízdu. Další sportovní náboj dodává grafika Factory Dark a zadní kapotáž se sedlem v černé a červené barvě, která se spolu se sedlem spolujezdce a stupačkami dodává standardně.
Typ motoru | Řadový dvouválec (Aprilia parallel twin), 4-taktní, kapalinou chlazený s vodním olejovým chladičem a výměníkem tepla, 4-veltilový, DOHC s tichým řetězem na pravé straně |
Zdvihový objem | 659 ccm |
Maximální výkon | 74 kW |
Převodovka | 6 rychlostních stupňů s Aprilia Quick Shift (AQS) nahoru a dolů |
Rám | Hliníkové dvouramenné šasi s odnímatelným pomocným rámem sedla |
Systém předního odpružení | Převrácená vidlice Kayaba Ø 41 mm s pružinou TOP OUT, hliníkové čepy pro upevnění radiálních třmenů. Nastavení odskoku, komprese a předpětí pružiny, zdvih kola 110 mm. |
Systém zadního odpružení | Asymetrické hliníkové zadní rameno. Zadní centrální tlumič s možností nastavení předpětí a odskoku. Zdvih 130 mm |
Přední brzda | Dvojitý kotouč o průměru 320 mm. Radiální třmeny brembo se 4 horizontálně protilehlými 32 mm písty. Radiální čerpadlo a kovové opletené brzdové hadice. |
Zadní brzda | Kotouč o průměru 220 mm, třmen brembo se dvěma samostatnými písty Ø 34 mm. Kovové opletené brzdové hadice. |
Výška sedla | 820 mm |
Pohotovostní hmotnost | 181 kg |
Rozvor kol | 4.9 l / 100 Km |
Kapacita palivové nádrže | 15 l (4 l rezerva) |