Nefalšovaný požitek z jízdy s klasickým boxerskou úderností: BMW R 1250 R. Stejně jedinečné jako jeho pohon s pomocí technologie BMW ShiftCam je také jeho univerzálnost: Sportovně dynamický, puristicky klasický nebo nenuceně uvolněný – zážitek z jízdy s tímto roadsterem je vždy nesrovnatelný. Jeho motor a maximální točivý moment 143 Nm jsou toho jasným důkazem – kdykoli to budete potřebovat. A díky jeho ovladatelnosti za sebou necháte hravě každý kilometr – ať již pojedete jakkoli.
Nově navržený výrazný hlavní LED světlomet s ikonickým LED světlovodem v srpovitém tvaru propůjčuje modelu R 1250 R typický vzhled roadsteru. A stejně nezaměnitelně můžeme pokračovat dále: Sklo nebo obložení? Chyba: Sílu, kterou dostanete na silnici, také ucítíte. Naštěstí. Protože tato síla je vaší přímou reakcí na radost z jízdy. A díky nové volitelné sólové zádi je sportovní vzhled modelu R 1250 R dokonalý.
Rádi jezdíte sportovním stylem? S funkcí Corescreen Sport budete plně v obraze: Tato funkce vám bude poskytovat podstatné informace týkající se výkonu. Boxera a zvyšování jeho kroutícího momentu pocítíte téměř ihned a budete si užívat přidávání při každém otočení zápěstí. Díky funkci Corescreen Sport budete mít nyní tento sportovní stroj – v pravém slova smyslu – i na čelním skle. Na TFT displeji si můžete číst informace, jako jsou zásahy regulátoru DTC, aktuální a maximální náklon a síla brzdného zásahu.
Tento sériově dodávaný systém rozpoznává úhel náklonu motocyklu a při rychlém brzdění snižuje náhlé změny síly působící na řídítka: pro vyšší stabilitu a bezpečnost. Pro ještě větší potěšení z jízdy v zatáčkách – a při výjezdech z nich: Dynamic Traction Control (DTC) brání protočení zadního kola při změně adhezních podmínek, takže poskytuje více stability. Srdce modelu R 1250 R přesvědčí svojí dokonalou přizpůsobivostí: Motor typu boxer 1254 ccm s technologií BMW ShiftCam disponuje variabilním řízením vačkového hřídele. To zajišťuje suverénní a rovnoměrný výkon. Ať již chcete jet jakýmkoli stylem. Jak pro uvolněnou jízdu, tak pro náhlé zrychlení. A nakonec, když při plném výkonu pocítíte maximální točivý moment 143 Nm, postará se nezaměnitelná údernost boxera o jedinečný roadsterový feeling.
Takto vás bude bavit dlouhé cestování i v chladném počasí: Pro řidiče má topení pět stupňů, pro spolujezdce lze využívat dvoustupňové provedení. Funkce Hotkey umožňuje přímý přístup k naposledy nastavené hodnotě.
Bez tohoto prvku již ani kilometr: Přídavné napájení přes USB přípojku je ideální pro nabíjení chytrého telefonu. Tato dobře přístupná zásuvka je odolná proti zkratování a pronikání vody.
Volitelné bezdušové paprskové kolo je řemeslně a designově skutečnou pastvou pro oči. Je o 3 kg lehčí než paprskové kolo s pneumatikami s duší a podtrhuje exkluzivitu modelu R 1250 R.
Typ motoru | Vzduchem/kapalinou chlazený dvouválcový čtyřtaktní motor typu boxer, se dvěma vačkovými hřídelemi v hlavě válců poháněnými čelními ozubenými koly, jednou vyvažovací hřídelí a variabilním ovládáním vačkové hřídele sání BMW ShiftCam. |
Vrtání/zdvih | 102,5 mm x 76 mm |
Zdvihový objem | 1254 ccm |
Jmenovitý výkon | 100 kW (136 k) při 7750 ot./min. |
Max. točivý moment | 143 Nm při 6250 ot./min. |
Převodovka | Šestistupňová dvouhřídelová převodovka s šikmým ozubením |
Emisní norma | EU 5 |
Spotřeba paliva na 100 km na základě WMTC | 4,75 l |
Rám | Ocelový trubkový rám, nosná jednotka pohonu, ocelový trubkový zadní rám |
Pneumatika vpředu /vzadu | 120/70 ZR17 / 180/55 ZR17 |
Rozvor | 1512 mm |
Výška sedla při pohotovostní hmotnosti | 820 mm (nízké sedlo: 760 mm; sedlo Sport: 840 mm) |
Pohotovostní hmotnost připravená k jízdě, plná nádrž | 239 kg |
Využitelný objem nádrže | 18 l |