BMW R 1250 RS je sportovní tourer s výrazným charakterem. Vybaven dvouválcovým motorem typu boxer s technologií BMW ShiftCam ztělesňuje už svým vzhledem sportovní dominanci a nefalšovaný požitek z jízdy. Díky ochraně před větrem a rozmary počasí, uvolněnému držení těla při sezení a asistenčním systémům si užiješ každou zatáčku a každý kilometr – sám, nebo ve dvou. Každý záběr boxeru tě přitom pohání vpřed – stále dál. Při každé cestě a každém dynamickém zrychlení. Naplněn sebevědomím a důvěrou vyžaduješ víc – a taky to dostaneš. Zcela v duchu #NeverStopChallenging.
Bezpečně a působivě: světlo pro denní svícení zvyšuje pasivní bezpečnost a lze ho zapínat automaticky nebo manuálně. Ikonické LED světlovody srpkovitého tvaru jsou naprosto nezaměnitelným prvkem. Od výrazné přední části s ikonickým světlem pro denní svícení a nově navrženými LED blinkry přes vysoký čelní štít a úplné obložení až po krátkou, sportovně úzkou sólovou záď: R 1250 RS je sportovní tourer v čistém provedení. Sebevědomý a bezpečný. Orientovaný na výkon a dominantní. Pohodlný a prahnoucí po zatáčkách. Přesně tak, jak to slibuje kompletní vedení linií motocyklu. A přesně tak, jak si to přeješ ty.
Širší a vyšší než sériová verze: volitelná trubková řídítka zajišťují uvolněnější a vzpřímenější polohu při sezení. Pro všechny, kdo rádi cestují déle a dál.
Větší jízdní stabilita a dynamika: Dynamic Traction Control zabraňuje protáčení zadního kola při změně přilnavosti a ABS Pro poskytuje podporu při brzdění díky rozpoznání náklonu. Motor typu boxer s osvědčenou technologií BMW ShiftCam disponuje dvěma různými profily vačkové hřídele sání. Díky variabilnímu ovládání vačkové hřídele přesvědčí pohon v závislosti na požadavku suverénním klidným chodem, vysokou účinností nebo také působivým vývojem točivého momentu: pro téměř agresivní akceleraci. Zvýšení až na maximální točivý moment 143 Nm je přitom citelné v každém rozsahu otáček: při sprintu v rychlém pruhu i při silném zrychlení při výjezdu ze zatáčky.
Relevantní informace přímo v zorném poli: Corescreen Sport tě informuje o tvém aktuálním a maximálním náklonu nebo také o zapojení regulačního systému DTC a síle brzdného zásahu. Efektivní jízdní režim Eco nyní sériově doplňuje jízdní režimy Rain a Road. Můžeš si tak vybrat mezi efektivní jízdou a obvyklým dynamickým sportovním charakterem. Stavové zobrazení na 6,5" TFT displeji ti ukazuje příslušné nastavení. A nové volitelné jízdní režimy Pro zajišťují díky funkci Dynamic a Dynamic Pro větší výkon na tvé cestě.
Nepostradatelné při nízkých teplotách a dlouhých cestách: Pro řidiče má topení pět stupňů, pro spolujezdce lze využívat dvoustupňové provedení. Funkce Hotkey umožňuje přímý přístup k naposledy nastavené hodnotě.
Bez tohoto prvku už ani kilometr: přídavné napájení přes USB přípojku je ideální pro nabíjení chytrého telefonu. Tato dobře přístupná zásuvka je odolná proti zkratování a pronikání vody.
Typ motoru | Vzduchem/kapalinou chlazený dvouválcový čtyřtaktní motor typu boxer, se dvěma vačkovými hřídelemi v hlavě válců poháněnými čelními ozubenými koly, jednou vyvažovací hřídelí a variabilním ovládáním vačkové hřídele sání BMW ShiftCam. |
Vrtání/zdvih | 102,5 mm x 76 mm |
Zdvihový objem | 1254 ccm |
Jmenovitý výkon | 100 kW (136 k) při 7750 ot./min. |
Max. točivý moment | 143 Nm při 6250 ot./min. |
Převodovka | Šestistupňová dvouhřídelová převodovka s šikmým ozubením |
Spotřeba paliva na 100 km na základě WMTC | 4,75 l |
Rám | Ocelový trubkový rám, nosná jednotka pohonu, ocelový trubkový zadní rám |
Pneumatika vpředu /vzadu | 120/70 ZR17 / 180/55 ZR17 |
Rozvor | 1527 mm |
Výška sedla při pohotovostní hmotnosti | 820 mm (nízké sedlo: 760 mm; sedlo Sport: 840 mm) |
Pohotovostní hmotnost připravená k jízdě, plná nádrž | 243 kg |
Využitelný objem nádrže | 18 l |