BMW R 1300 RT je tvou zkratkou k ultimativnímu cestovnímu zážitku. Jeho znamenitá výbava, co se týče techniky i komfortu, ti zaručí v každém okamžiku plnou kontrolu – pro prvotřídní zážitek na dlouhých trasách. Se silným motorem typu boxer a točivým momentem 145 Nm zažiješ i se svým spolujezdcem ryzí dynamiku. Vizuální lehkost designu přitom motocyklu propůjčuje mimořádnou agilnost. Sečteno, podtrženo, v sedle tohoto RT si plně vychutnáš každou minutu jízdy.
S Headlight Pro zažiješ silnici úplně v novém světle. Funkce světla do zatáčky zajistí ideální osvětlení vozovky, ať jedeš v příčném náklonu, nebo proměníš na prodlouženém tripu noc v den. Volitelné adaptivní světelné režimy automaticky přizpůsobí distribuci světla tvé jízdní situaci – pro ještě větší výhled, bezpečnost a jízdní komfort. Při nízké rychlosti se vytváří obzvlášť široký kužel světla, a poskytne tak ideální osvětlení chodníků a křižovatek. Na silnicích mimo města jsou potkávací světla silněji zaměřena do dálky s o něco užším kuželem – aby dosáhla mnohem dál než obvykle. Při vysokých rychlostech pro dálnice se kužel světla zúží, aby dosáhl dále.
S volitelnými variabilními deflektory můžeš ručně regulovat proud vzduchu zcela podle svých potřeb. Více pohodlí, méně tlaku větru – pro pohodovější pocit při jízdě na jakékoli tour. Dolní poloha ti poskytne příjemnou ventilaci horní části těla, horní poloha maximalizuje ochranu proti větru a povětrnostním vlivům – proti předchozímu modelu se jedná o znatelnou optimalizaci. Optimalizovaná je také už sériová ochrana proti větru a povětrnostním vlivům. S novým obložením válců zůstanou tvoje boty a kotníky i při nepřízni počasí v suchu.
Automatizovaný asistent řazení posune tvoje výpravy na novou úroveň. Automatické ovládání spojky a řazení se postarají o jízdu bez námahy – perfektní na dlouhých cestách. Můžeš řadit v režimu „D“ účinně a přesně nebo si v režimu „M“ zachovat kontrolu nad změnami rychlostních stupňů. Tvůj boxer současně dodá přesný výkon, zatímco jemné změny rychlostních stupňů udržují jízdu stabilní a pohodlnou.
Riding Assistant představuje citelné zvýšení komfortu a bezpečnosti na každé výpravě. Díky radarovým funkcím, jako je adaptivní tempomat (ACC) – aktivní tempomat s brzdicí funkcí – zažiješ na dlouhých cestách větší pohodu. Systém umožňuje nastavit požadovanou rychlost a určit vzdálenost od vozidla před sebou. Radarový snímač detekuje vozidla ve vzdálenosti až 100 m a automaticky přizpůsobuje rychlost tak, aby byla dodržena nastavená vzdálenost. Pokud je silnice volná, zůstane nastavená rychlost konstantní. Varování před čelní kolizí navíc zaručuje, že včas zareaguješ na vozidlo jedoucí před tebou. Pokud bys někdy přehlédl vozidlo před sebou, pocítíš citelné přibrzdění, které ti připomene, abys sám brzdil. Varování při změně jízdního pruhu permanentně hlídá oblast mrtvého úhlu a vyšle varování, pokud se k tobě při změně jízdního pruhu nějaké vozidlo přiblíží příliš blízko. Tvůj jízdní manévr tak zůstane bezpečný a komfortní. Také varování před nárazem zezadu zvyšuje bezpečnost. Pokud v klidu plynule jedeš a zezadu se k tobě příliš přiblíží jiné vozidlo, aktivuje systém výstražná světla, aby na tebe upozornil, a zabránil tak možné kolizi.
Akustický systém Audio Pro udává zvuk – kvalitní reproduktory a 4kanálové řízení s různými zvukovými profily přinášejí křišťálově čisté výšky a syté basy – pro bezkonkurenční akustický zážitek na tour. Navíc se jedná o vizuální designový prvek: protože přes kryt jsou vidět zlaté reproduktory. Rozbočovač pro konektivitu umožňuje bezproblémové řízení příslušenství BMW Motorrad, jako jsou brýle pro Head Up Display nebo vyhřívaná bunda. Nutnost několikrát stisknout tlačítko na přilbě je tak minulostí.
Nový zavazadlový systém nastavuje nová měřítka v oblasti technologie a komfortu. Kufry Vario nabízejí flexibilní nastavení objemu, abys měl vždy dostatek místa na vše potřebné. V kombinaci s centrálním zamykáním zaručuje systém maximální bezpečnost, protože jak kufr, tak úložnou schránku a horní kufr lze spolehlivě uzamknout. Kromě toho jsou kufry vybaveny vnitřním osvětlením a v levém kufru je integrovaná zásuvka.
Jedná se o modelový rok 2025.
Typ motoru | Vzduchem/kapalinou chlazený čtyřdobý plochý dvojitý motor s dvojitými vačkovými hřídeli poháněnými hlavou a řetězem a vyvažovacími ozubenými koly |
Vrtání/zdvih | 106,5 mm x 73 mm |
Zdvihový objem | 1300 ccm |
Jmenovitý výkon | 107 kW (145 k) při 7 750 ot/min. |
Max. točivý moment | 149 Nm při 6 500 ot/min |
Převodovka | Šestistupňová dvouhřídelová převodovka |
Maximální rychlost | přes 200 km/h |
Spotřeba paliva na 100 km na základě WMTC | 4,9 l |
Rám | Dvoudílná koncepce rámu složeného z hlavního rámu a k němu přišroubovaného zadního rámu s motorem |
Pneumatika vpředu /vzadu | 120/70 ZR17 / 190/55 ZR17 |
Rozvor | 1500 mm |
Výška sedla při pohotovostní hmotnosti | 820 / 840 mm (nízká komfortní sedačka: 780 / 800 mm; komfortní sedačka: 825 / 845 mm; vysoká komfortní sedačka: 840/860 mm) |
Pohotovostní hmotnost připravená k jízdě, plná nádrž | 281 kg |
Využitelný objem nádrže | 24 l |