Model RR je nyní ještě koncentrovanější, ještě více zaměřený na čistý výkon. Pro všechny, kdo chtějí stále více. Od sebe. Od každého závodního kola. A od svého RR. Zcela v duchu #NeverStopChallenging. Protože právě tam, kde se RR pohybuje odjakživa, je práce leadera opravdu precizní. Proto jsme model RR na rozhodujících místech vylepšili a posunuli dále: od nového snímače úhlu rejdu s funkcí Brake Slide Assist a Slide Control a integrace M komponent přes vylepšení v elektronice až po rozhodující úpravy pro přestavbu motocyklu na závodní dráhu. A to vše s jasným cílem – získat novou pole position.
Best in class: Brzdy pochází z M RR. Pro zpomalení s maximální stabilitou brzdění a zpětnou vazbou – a také perfektní vyladění na systém Race ABS.
Detaily a prvky převzaté z motoristického sportu: Geometrie hlavy válců je stejná jako u modelu M RR. Navíc byl výkon zvýšen na 154 kW (210 k). Jízdní režim Pro dodávaný jako zvláštní výbava a poprvé zabudovaný snímač úhlu rejdu umožňují dvě funkce: Brake Slide Assist pro zpomalení a DTC Slide Control pro zrychlení. Pomocí snímače úhlu rejdu se určuje tvůj úhel driftu, na základě kterého DTC zajistí optimální prokluz. DTC nastavení 2 a 3 je optimalizováno pro závodní okruh a slick pneumatiky. Po powerslidu tě funkce Brake Slide Assist podpoří při zpomalení, abys pomocí brzdění předního a zadního kola ABS slidoval do zatáčky.
Méně otřesů přilby: nově navržená přední část s vysokým větrným štítem zajišťuje vylepšené proudění vzduchu kolem hlavy. Přepažení můstku vidlice přináší další aerodynamické výhody.
Jako profíci: sériově dodávaný M GPS Laptrigger (aktivační kód) umožňuje automatické zaznamenávání časů jednotlivých kol na více než 300 závodních tratích po celém světě. Pro příslušné vyhodnocení je třeba navíc zakoupit Datalogger dodávaný jako zvláštní příslušenství. Po ujetých kolech na závodní dráze čekají boxy: po vypnutí/zapnutí zapalování se ti teď vždy zobrazí poslední obrazovka. Zůstaneš soustředěný ve svém režimu. V závislosti na preferencích je na výběr jedna obrazovka Pure Ride Screen a tři různé Core Screen. Při studeném motoru se chytře zobrazuje maximální počet otáček. Se zábleskem pro řazení bliká nyní výrazně zřetelněji celý otáčkoměr. A v části „Nastavení“ na TFT displeji nyní díky jasnějšímu zobrazení ještě rychleji zjistíš tovární nastavení asistenčních systémů – například ABS Pro, DTC nebo DDC.
Karbonový kryt sedla spolujezdce je opatřen výklenkem a umožňuje pomocí adaptéru upevnění akční kamery a uchycení myši GPS M Dataloggeru.
Winglety z kompozitního plastu vytvářejí v závislosti na rychlosti aerodynamický přítlak až 17,1 kg při 300 km/h. Tento přítlak působí proti náchylnosti k wheelie při akceleraci: Vidlice drží kontakt se silnicí, DTC musí méně zasahovat. Díky tomu převedeš citelně a přímo hnací sílu do zrychlení.
Typ motoru | Olejem/vodou chlazený čtyřválcový čtyřtaktní řadový motor, čtyři titanové ventily v každém válci, nastavitelné vačkové hřídele sání BMW ShiftCam |
Vrtání/zdvih | 80 mm x 49,7 mm |
Zdvihový objem | 999 ccm |
Jmenovitý výkon | 154 kW (210 k) při 13 750 ot./min. |
Max. točivý moment | 113 Nm při 11 000 ot./min. |
Převodovka | Šestistupňová dvouhřídelová převodovka s přímým ozubením |
Maximální rychlost | 303 km/h |
Spotřeba paliva na 100 km na základě WMTC | 6,4 l |
Rám | Hliníkový rám mostového typu s nosným motorem |
Pneumatika vpředu /vzadu | 120/70 ZR 17 / 190/55 ZR 17 (200/55 ZR 17 M kola) |
Rozvor | 1457 mm |
Výška sedla při pohotovostní hmotnosti | 824 mm |
Pohotovostní hmotnost připravená k jízdě, plná nádrž | 197 kg (M paket 193,5 kg) |
Využitelný objem nádrže | 16,5 l |