BMW S 1000 XR představuje ultimativní symbiózu výbavy na dlouhé tratě a High Performance sportovního motocyklu. Můžeš se na něm utkat s tolika zatáčkami, na kolik si troufneš – jízda, která skončí, až ty budeš chtít. Po vylepšení v rozhodujících místech nyní dosahuje maximálního výkonu 170 k a díky rozsáhlým úpravám přináší více komfortu. S motocyklem S 1000 XR zažiješ potěšení ze sportovní a suverénní jízdy, a to i na delších trasách.

Design přední části se světlem LED září v dravě sportovním vzhledu a zoban je poprvé lakovaný v dané barvě stroje. Pro větší komfort i na delších trasách: optimalizovaná geometrie sedačky zaručuje během jízdy díky zvýšení užitné délky a šířky sedačky větší volnost pohybu. Sedačka je dostupná ve třech výškách a je skutečným vizuálním poutačem. Také zadní partie zazářila vzduchovými štěrbinami známými z motosportu v novém, čerstvém looku.

TFT displej o velikosti 6,5“ nahrazuje přístrojovou desku. BMW Motorrad Connectivity spojuje přes Bluetooth chytrý telefon, motorku a přilbu. Pro navigaci, oblíbenou hudbu a rozhovory.

Cestovní souprava byla optimálně vybavena na delší trasy, například nosičem zavazadel, RDC nebo vyhřívanými rukojeťmi.

Nová technologie ventilů a paket Shim jak na závody: pro takový rozsah regulace mezi dlouhou tratí a závodní dráhou, jaký tu ještě nebyl. Poprvé použitá karbonová kola M dostupná buď jako součást M paketu, nebo jednotlivě jako zvláštní výbava zajišťují díky snížení rotujícího ukostření pro obzvlášť dobré jízdní chování stroje. Jsou schválena pro dvě osoby se zavazadly a díky sériovým nálepkám na ráfcích skutečně přitahují pohledy.

Motor motocyklu S 1000 XR je nekompromisně navržen pro sportovní výkon na dlouhých tratích. Díky nejedné optimalizaci se výkon nového motocyklu S 1000 XR zvýšil o 5 k. Dosahuje tak nyní maximálního výkonu 170 k. Řadový čtyřválcový motor mimoto nadchne jako suverénní zdroj energie na sportovních dlouhých trasách. Motorka navíc nyní splňuje nejnovější emisní normy EU5+. Software asistenta řazení Schaltassistent Pro byl rozšířen o různé funkce, a umožňuje tak mimo jiné lepší tlumení změny zatížení při změně rychlostního stupně.

Nízká hmotnost umožňuje lepší zrychlení a vyšší agilitu. Je to jasné: větší zážitek z jízdy – a sportovní náskok. Nejen po technické stránce, ale i vizuálně byla provedena řada změn: sací trakt motocyklu S 1000 XR září v novém designu a zoban je poprvé lakovaný v dané barvě stroje. Nové barvy a exkluzivní proužky podtrhují výrazný vzhled motocyklu. Rovněž přední boční obložení bylo optimalizováno černými zářezy.



| Typ motoru | Olejem/vodou chlazený čtyřválcový čtyřtaktní řadový motor se čtyřmi ventily na válec |
| Vrtání/zdvih | 80 mm x 49,7 mm |
| Zdvihový objem | 999 ccm |
| Jmenovitý výkon | 125 kW (170 k) při 11 000 ot./min. |
| Max. točivý moment | 114 Nm při 9250 ot./min. |
| Převodovka | Šestistupňová dvouhřídelová převodovka, integrovaná ve skříni motoru |
| Maximální rychlost | Přes 200 km/h |
| Spotřeba paliva na 100 km na základě WMTC | 6,2 l/100km |
| Rám | Hliníkový rám mostového typu s nosným motorem |
| Pneumatika vpředu /vzadu | 120/70 ZR17 / 190/55 ZR 17 |
| Rozvor | 1 541 mm |
| Výška sedla při pohotovostní hmotnosti | 850 mm |
| Pohotovostní hmotnost připravená k jízdě, plná nádrž | 227 kg |
| Využitelný objem nádrže | 20 l |









