Z 0 na 100 km/h za pouhých 2,5 sekundy: rychlost je nově definována s Diavel V4 RS. Závodní DNA Ducati vstupuje do světa Diavelu v číslované edici. Desmosedici Stradale, specializované komponenty vyrobené z vysoce kvalitních materiálů a elektronika převzatá ze supersportovních motocyklů.
Komponenty z uhlíkových vláken, jako jsou přední a zadní blatníky, kryt spojky, horní kapotáž, kryt nádrže, jednosedadlový zadní díl a kanály sání vzduchu, dodávají modelu Diavel V4 RS exkluzivní identitu. Kontrast se sportovním a dynamickým designem RS zdůrazňuje tvary a sportovní charakter motocyklu a zároveň snižuje celkovou hmotnost o 3 kg ve srovnání s modelem Diavel V4.
Diavel V4 RS využívá závodní motor Desmosedici Stradale o objemu 1103 cm3, který je schopen dosáhnout maximálního výkonu 182 koní, což je o 14 koní více než u motoru V4 Granturismo modelu Diavel V4. U modelu Diavel V4 RS je omezovač otáček nastaven na 13 500 ot/min ve všech převodových stupních kromě prvního, kde se aktivuje při 14 000 ot/min. U silničních kol se klikový hřídel otáčí ve stejném směru jako kola, ale v MotoGP je běžná protiběžná kliková hřídel, která se otáčí v opačném směru. Desmosedici Stradale si toto řešení vypůjčuje od vládnoucí třídy, aby působila proti gyroskopickému efektu vytvářenému koly. Díky tomu je Diavel V4 RS agilnější při změně směru a omezuje tendenci k vychylování na zadním kole, a to jak při akceleraci, tak při brzdění, pro přesnější a responzivnější jízdu.
Odpružení Öhlins použité u modelu Diavel V4 RS je navrženo tak, aby zaručovalo nejlepší výkon a vyvažovalo sportovní jízdu s komfortem při klidné jízdě. Vidlice NIX30 s 48mm vzpěrami a tlumič STX46, oba plně nastavitelné v předpětí i hydraulice, zajišťují plynulejší jízdu a efektivně absorbují i ty nejmenší nerovnosti na vozovce. V porovnání s verzí Diavel V4 je hydraulická kalibrace robustnější, snižuje přenos zátěže a zlepšuje ovladatelnost během nejsportovnějších fází, aniž by to ohrozilo každodenní jízdní komfort.
Diavel V4 RS je vybaven 5palcovou TFT obrazovkou specifickou pro Diavel, která vyniká svou specializovanou grafikou a speciální animací při nastartování motorky. Elektronická výbava Diavel V4 RS zahrnuje systém Ducati Quick Shift (DQS) 2.0, který umožňuje jezdci řadit nahoru bez použití spojky a bez ubrání plynu, čímž se zvyšuje rychlost zrychlení motocyklu. Tento systém, který je již součástí Panigale V4, nahrazuje tradiční páku s mikrospínačem a nahrazuje ji přímo mechanickou pákou, čímž se zlepšuje dynamický výkon motocyklu.
Modelový rok 2026.
Typ motoru | Ducati Desmosedici stradale, V4 - 90°, 4 ventily na válec, protiběžný klikový hřídel, dvojité pulzní zapalování, polosuchá kliková skříň, kapalinou chlazený |
Zdvihový objem | 1 103 cm |
Maximální výkon | 182 k (133,8 kW) při 11 750 ot./min. |
Typ spojky | Vícelamelová suchá spojka s prokluzováním při doběhu |
Převodovka | 6 rychlostních stupňů s rychlospojkou Ducati Quick Shift 2.0 |
Rám | Hliníkový monokokový rám |
Systém předního odpružení | Plně nastavitelná vidlice Ohlins o Ø 48 mm |
Systém zadního odpružení | Plně nastavitelný tlumič Ohlins, hliníková jednostranná kyvná vidlice |
Přední brzda | 2x poloplovoucí kotouče Ø 330 mm, radiálně uložené monoblokové 4pístkové třmeny Brembo Stylema, radiální hlavní brzdový válec PR16/19, ABS pro jízdu v zatáčkách |
Zadní brzda | Kotouč o Ø 265 mm, Brembo 2-pístkový plovoucí třmen, ABS pro jízdu v zatáčkách |
Výška sedla | 790 mm |
Rozvor kol | 1 602 mm |
Kapacita palivové nádrže | 20 l |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 220 kg |