Nový Hypermotard, inspirovaný prototypem, který ohromil na veletrhu EICMA 2005, reinterpretuje stylistické prvky modelu Hypermotard 1100 a zdůrazňuje výrazné proporce a tvarované plochy. Napnuté linie se snoubí s měkkými a sofistikovanými tvary, modelovanými kolem kompaktního mechanického základu, kterému dominuje nový motor Ducati V2.

Nový Hypermotard pohání nový motor V2 s úhlem rozchodu válců 90° o objemu 890 cm3, nejlehčí dvouválec, jaký kdy Ducati vyrobila. S hmotností pouhých 54 kg, což je o 6 kg méně než předchozí Testastretta 11°, tento motor představuje novou kapitolu v historii dvouválců Ducati a nastavuje nová měřítka svou lehkostí, kompaktností a nízkou spotřebou a emisemi. Jeho kompaktní konstrukce umožňuje extrémně úzký a snadno ovladatelný motocykl, zatímco úroveň točivého momentu, vzrušující a snadno použitelná za všech podmínek, zajišťuje zážitek z jízdy, který je zároveň vzrušující a dobře ovladatelný.

Světelný systém je plně LED a představuje nový světelný podpis, díky kterému je Hypermotard okamžitě rozpoznatelný. Přední světlomet je vybaven dvěma denními světly (DRL), vloženými do tmavého, lesklého těla, které vytvářejí futuristický a agresivní vzhled, jenž ladí s tvarovanou přední částí. Plovoucí zadní světlo zdůrazňuje lehkost zadní části, zatímco směrová světla jsou rovněž plně LED, což vytváří ucelený a technologicky ucelený design. Balíček doplňuje funkce DBL EVO, která aktivuje blikající zadní světlo při náhlém brzdění, a funkce Coming Home, která udrží světla zapnutá ještě několik sekund po vypnutí motocyklu.

Grafika zdůrazňuje závodně červené logo SP, které je od nádrže až po zobák posouváno na hranici designu. Bílá kola s červenými štítky vytvářejí výrazný kontrast a zdůrazňují osobnost motocyklu. Boční panely jsou zvýrazněny číslicí 20, která připomíná výročí prvního prototypu Hypermotard 1100. Verze SP je vizuálně působivá díky technické výbavě, jako je zlaté odpružení Öhlins a karbonový přední blatník, které zdůrazňují jeho sportovní duši.

Verze Hypermotard V2 a SP poprvé sdílejí stejnou výšku sedla 880 mm, což zlepšuje jak ergonomii, tak i ovladatelnost. Díky oblouku sedla, který je o 15 mm nižší než u předchozího modelu (o 35 mm nižší v případě verze SP), se nohy snáze dostanou na zem, což zajišťuje větší bezpečnost při manévrování. Pro uspokojení potřeb jezdců všech výšek je jako příslušenství k dispozici nižší sedlo a sada odpružení, které umožňují plné přizpůsobení jízdní polohy pro maximální potěšení.

Jedná se o modelový rok 2026.
| Typ motoru | Motor Ducati V2: 90° V2, 4 ventily na válec, variabilní časování sání, kapalinou chlazený |
| Zdvihový objem | 890 ccm |
| Maximální výkon | 88,5 kW (120,4 k) při 10 750 ot./min. |
| Typ spojky | Hydraulicky ovládaná kluzná a samočinně posilovaná mokrá lamelová spojka. Samoodvzdušňovací hlavní brzdový válec |
| Převodovka | 6stupňová převodovka s rychlospojkou Ducati Quick Shift 2.0 |
| Rám | Hliníkový monokok |
| Systém předního odpružení | Plně nastavitelná vidlice Öhlins s průměrem 48 mm |
| Systém zadního odpružení | Plně nastavitelný tlumič Öhlins, hliníková oboustranná kyvná vidlice |
| Přední brzda | 2x poloplovoucí kotouče s průměrem 320 mm, radiálně uložené čtyřpístkové třmeny Brembo Monobloc M50, radiální hlavní brzdový válec. ABS pro jízdu v zatáčkách |
| Zadní brzda | Kotouč u průměru 245 mm, dvoupístkový třmen, ABS pro jízdu v zatáčkách |
| Výška sedla | 880 mm 865 s příslušenstvím pro nízké sedadlo 850 mm s příslušenstvím pro nízké sedadlo + sadou pro nízké odpružení |
| Rozvor kol | 1 1514 mm |
| Kapacita palivové nádrže | 12,5 l |
| Mokrá hmotnost bez paliva | 177 kg |








