Motor Desmosedici Stradale, podobný supersportovním motocyklům, suchá spojka a specializovaná elektronická kalibrace pro bezkonkurenční výkon v číslované edici. Nová Multistrada V4 RS je nejsportovnější, nejsofistikovanější a nejvýraznější v celé řadě.
Charakteristické prvky modelu Multistrada V4 RS nabízejí dokonalou kombinaci strhujícího výkonu a pohodlí. Štíhlá a lehká zadní část z technopolymeru integruje madla pro spolujezdce a vytváří sportovní, sofistikovaný a výrazný boční profil. Titanový zadní pomocný rám, technicky propracovaný komponent, který zdůrazňuje sportovní charakter motocyklu, zajišťuje úsporu hmotnosti o 2,6 kg oproti standardní verzi a poprvé umožňuje uložení horního kufru. Exkluzivní design doplňuje hliníková jednostranná kyvná vidlice, která ztělesňuje eleganci a krásu a dále zdůrazňuje sportovní duši Multistrada V4 RS.
Konfigurace motoru Multistrada V4 RS Desmosedici Stradale splňuje normu Euro 5+ a využívá výfukový systém s titanovým tlumičem Akrapovič, který byl vyvinut speciálně pro tento model. Jako jediný člen rodiny Multistrada, který tento motor montuje, je model V4 RS vybaven motorem Desmosedici Stradale o objemu 1103 cm3 se suchou spojkou odvozenou ze závodních modelů. Motor uvolňuje maximální výkon 180 koní s omezovačem otáček na 13 500 ot./min. Tato hodnota zaručuje sportovní výkon a zároveň zachovává rovnováhu, kterou Multistrada V4 vždy vynikala.
Nová Multistrada V4 RS je vybavena odpružením Öhlins Smart EC 2.0, které zajišťuje nejlepší výkon při sportovní jízdě díky systému „event based“, který se již používá u modelů Panigale V4 S a Streetfighter V4 S. Systém se automaticky přizpůsobuje stylu jízdy jezdce a nabízí neustále optimalizovaný dynamický zážitek. U tohoto modelu je překalibrován tak, aby poskytoval nejlepší rovnováhu mezi každodenním jízdním komfortem a sportovní oporou. Elektronické strategie odpružení jsou optimalizovány tak, aby poskytovaly větší oporu při sportovní jízdě a zároveň zajišťovaly větší pohodlí na dlouhé vzdálenosti. K dispozici jsou čtyři režimy odpružení: Track, Dynamic, Touring a Low Grip. V závislosti na typu trasy, stylu jízdy a stavu vozovky tyto režimy zvyšují oporu a přesnost, nebo pohodlí a stabilitu.
Viditelnost modelu Multistrada V4 RS je optimalizována díky plně LED světlu, které eliminuje tmavou oblast v blízkosti předního kola, zatímco systém brzdových světel Ducati Brake Light EVO zvyšuje bezpečnost brzdění, protože v případě nouzového brzdění pod 15 km/h bliká zadní směrová světla, což zlepšuje viditelnost. Díky systému varování před čelní srážkou (FWC) a jeho třem úrovním citlivosti varuje přední radar jezdce na palubní desce, když je identifikováno riziko kolize.
Jedná se o modelový rok 2026.
Typ motoru | Ducati Desmosedici stradale, V4 - 90°, 4 ventily na válec, protiběžný klikový hřídel, dvojité pulzní zapalování, polosuchá kliková skříň, chlazeno kapalinou |
Zdvihový objem | 1 103 ccm |
Maximální výkon | 132,4 kW (180 k) při 12 250 ot./min. |
Typ spojky | Vícelamelová suchá spojka s prokluzem při doběhu |
Převodovka | 6stupňová převodovka s rychlospojkou Ducati Quick Shift 2.0 |
Rám | Hliníkový monokokový rám |
Systém předního odpružení | Plně nastavitelná vidlice Öhlins Ø 48 mm s úpravou TiN, elektronickým nastavením komprese a tlumení odskoku s režimem Öhlins Smat EC 2.0 |
Systém zadního odpružení | Plně nastavitelný tlumič Öhlins TTX36, elektronické nastavení komprese a odskoku s režimem Öhlins Smart EC 2.0, elektronické nastavení předpětí, hliníková jednostranná kyvná vidlice |
Přední brzda | 2x Ø 330 mm poloplovoucí kotouče, radiálně montované čtyřpístkové třmeny Brembo Stylema se 2 destičkami, radiální hlavní brzdový válec, ABS Cornering |
Zadní brzda | Kotouč Ø 280 mm, Brembo 2-pístkový plovoucí třmen, ABS v zatáčkách |
Výška sedla | Nastavitelné 840 mm - 860 mm |
Rozvor kol | 1 591 mm |
Kapacita palivové nádrže | 22 l |
Mokrá hmotnost bez paliva | 225 kg |