Nová Ducati Panigale V2 představuje historický přechod v historii dvouválcových sportovních motocyklů Borgo Panigale, protože poprvé není odvozena od většího motocyklu, který soutěží v Superbike. Navrženo úplně od nuly, je to nejlehčí Panigale všech dob. Váží o 17 kg méně než předchozí model, od čehož zdědil svůj sportovní postoj a přidává úroveň lehkosti, pohodlí a radosti z jízdy.
Nový motor V2 váží pouhých 54,4 kg a je nejlehčím twinem, jaký kdy Ducati vyrobila. Jeho lehkost přispívá k výraznému snížení hmotnosti Panigale V2, který se může pochlubit suchou hmotností 176 kg. Tento motor zaručuje špičkový výkon na trati a je také příjemný a zábavný na silnici díky svému velkorysému točivému momentu od nízkých otáček, a to díky systému Intake Variable Timing (IVT).
Nové geometrie Panigale V2 zajišťují bezprecedentní stabilitu a ovladatelnost. Jízdní pozice je pohodlnější a výrazně se zlepšil tepelný komfort jezdce. Konstrukce nádrže, která lépe podporuje jezdce při sportovní jízdě, připomíná nový Panigale V4, ale je přizpůsobena nové mechanické základně a pozměněnému ergonomickému trojúhelníku. Povrchy, které jsou v kontaktu s jezdcem, jsou navrženy tak, aby zapouzdřily podporu, pohodlí a všestrannost, díky čemuž je nový Panigale V2 stejně účinný na trati, jako je příjemný a pohodlný na jízdě na silnici, přičemž fyzická námaha potřebná k jízdě na něm vždy obsahovala.
Nový Panigale V2 je první sportovní motocykl střední velikosti v historii Ducati, který byl navržen od nuly, spíše než odvozen od „větších“ modelů. Design je inspirován designem nového Panigale V4, s liniemi a koncepty přenesenými do nové mechanické základny, ale vše začalo prázdnou stránkou. Výsledkem tohoto přístupu je horizontálnější dynamika a menší zatížení přední části, což zdůrazňuje kompaktnost nového motoru V.
Během vývojových testů na trati se nový Panigale V2 ukázal stejně rychle jako předchozí model, přestože tato verze byla koncipována jako závodní kolo se světly, SPZ a zpětnými zrcátky. To díky úspoře 17 kg, lehkému a modernímu podvozku, nové ergonomii, výraznému točivému momentu motoru a snadné jízdě, kterou předchozí V2 neznal. Na palubě nového Panigale V2 se jezdec cítí pohodlně hned od první zatáčky a díky menší fyzické námaze potřebné k jízdě lépe dosáhne limitu.
Jedná se o modelový rok 2025.
Typ motoru | Motor Ducati V2: 90° V2, 4 ventily na válec, systém variabilního časování sacích ventilů, kapalinou chlazený |
Zdvihový objem | 890 ccm |
Maximální výkon | 88kW (120 k) při 10 750 ot./min |
Typ spojky | Hydraulicky ovládaná kluzná a samoservo mokrá lamelová spojka |
Převodovka | 6 rychlostí s Ducati Quick Shift (DQS) nahoru/dolů 2.0 |
Rám | Monokokový hliník |
Systém předního odpružení | Marzocchi 43 mm plně nastavitelná usd vidlice |
Systém zadního odpružení | Plně nastavitelný monoshock Kayaba. Hliníkové oboustranné kyvné rameno |
Přední brzda | 2x 320 mm poloplovoucí kotouče, radiálně uložené pístové třmeny Brembo, Monobloc M50 s ABS Bosch Cornering |
Zadní brzda | Kotouč 245 mm, 2-pístkový třmen s ABS Bosch Cornering |
Výška sedla | 837 mm |
Rozvor kol | 1 465 mm |
Kapacita palivové nádrže | 15 l |
Mokrá hmotnost bez paliva | 179 kg |