Nová Ducati Panigale V2 S představuje historický přechod v historii dvouválcových sportovních motocyklů Borgo Panigale, protože poprvé není odvozena od většího motocyklu, který soutěží v Superbike. Navrženo úplně od nuly, je to nejlehčí Panigale všech dob. Váží o 17 kg méně než předchozí model, od čehož zdědil svůj sportovní postoj a přidává úroveň lehkosti, pohodlí a radosti z jízdy.
Nový motor V2 váží pouhých 54,4 kg a je nejlehčím twinem, jaký kdy Ducati vyrobila. Jeho lehkost přispívá k výraznému snížení hmotnosti Panigale V2 S, který se může pochlubit suchou hmotností 176 kg. Tento motor zaručuje špičkový výkon na trati a je také příjemný a zábavný na silnici díky svému velkorysému točivému momentu od nízkých otáček, a to díky systému Intake Variable Timing (IVT).
Nádrž na nové Panigale V2 se chlubí ergonomickým uspořádáním podobným Panigale V4, optimalizující podporu jezdce při brzdění a visu uprostřed zatáčky. Bez kovových částí zajišťují povrchy v kontaktu s jezdcem lepší ukotvení kolen, menší únavu paží při brzdění a menší fyzickou námahu při vystupování ze sedadla v zatáčkách.
Sedlo 837 mm od země, sedadlo jezdce zajišťuje, že nohy snadno dosáhnou na zem. Výška polořidítek je navržena tak, aby snižovala zatížení zápěstí, zatímco poloha stupačky minimalizuje únavu kolen a zároveň zajišťuje vynikající pohyblivost při sportovní jízdě. Sedadlo spolujezdce, dobře vzdálené od stupaček, nabízí dostatečné polstrování a celkově větší pohodlí.
Nový Panigale V2 S je prvním supersportem v historii Ducati, který byl navržen od nuly, spíše než odvozen od "větších" modelů. Design je jasně inspirován novým Panigale V4, ale linie a koncepty byly zcela přepracovány tak, aby vyhovovaly nové mechanické základně.
Jedná se o modelový rok 2025.
Typ motoru | Motor Ducati V2: 90° V2, 4 ventily na válec, systém variabilního časování sacích ventilů, kapalinou chlazený |
Zdvihový objem | 890 ccm |
Maximální výkon | 88 kW (120 k) při 10 750 ot./min |
Typ spojky | Hydraulicky ovládaná kluzná a samoservo mokrá lamelová spojka |
Převodovka | 6 rychlostí s Ducati Quick Shift (DQS) nahoru/dolů 2.0 |
Rám | Monokokový hliník |
Systém předního odpružení | Marzocchi 43 mm plně nastavitelná usd vidlice |
Systém zadního odpružení | Plně nastavitelný monoshock Kayaba. Hliníkové oboustranné kyvné rameno |
Přední brzda | 2x 320 mm poloplovoucí kotouče, radiálně uložené pístové třmeny Brembo, Monobloc M50 s ABS Bosch Cornering |
Zadní brzda | Kotouč 245 mm, 2-pístkový třmen s ABS Bosch Cornering |
Výška sedla | 837 mm |
Rozvor kol | 1 465 mm |
Kapacita palivové nádrže | 15 l |
Mokrá hmotnost bez paliva | 179 kg |