Nový Ducati Panigale V2 představuje historický přechod v historii dvouválcových sportovních motocyklů Borgo Panigale. Poprvé nevychází z většího motocyklu, který soutěží v Superbiku, ale byl navržen od základu, což vedlo k vytvoření nejlehčího Panigale v historii. Váží o dobrých 17 kg méně než předchozí model, čímž zdědil charakteristický sportovní přístup a výkon na trati tohoto motocyklu a zároveň přidal úroveň snadnosti, pohodlí a potěšení z jízdy.

Nový motor V2 představuje další inovativní krok Ducati vpřed. Motor splňuje normu Euro5+ a je až o 9 kg lehčí než předchozí Superquadro a přibližně o 5,8 kg lehčí než Testastretta Evoluzione a Desmodue, kterými je vybaven Scrambler®. Projekt využil sofistikovaná technická řešení, jako jsou hliníkové vložky válců a umístění čerpadla v klikové skříni. Inovativní motor zavádí elektronický systém variabilního časování (IVT) pro zlepšení kvality podání zátahu a nabízí jezdci lineární odezvu v nízkých otáčkách, robustní točivý moment ve středním rozsahu otáček a silný výkon ve vysokých otáčkách.

Nádrž na novém Panigale V2 se pyšní ergonomickým uspořádáním, podobném jako u Panigale V4, které optimalizuje oporu jezdce při brzdění a zavěšení uprostřed zatáčky. Povrchy, které jsou v kontaktu s jezdcem, zajišťují lepší ukotvení kolen, menší únavu paží při brzdění a sníženou fyzickou námahu při průjezdu zatáčkou ze sedadla.

Díky sedadlu umístěnému 837 mm od země mohou nohy jezdce snadno a bezpečně dosáhnout na zem. Výška polořidítek je navržena tak, aby se snížila zátěž zápěstí, zatímco poloha stupaček minimalizuje únavu kolen a zároveň zajišťuje vynikající mobilitu při sportovní jízdě. Sedadlo spolujezdce je dostatečně vzdáleno od stupaček, aniž by to ovlivnilo jízdní polohu.

Nový Panigale V2 je prvním supersportem v historii Ducati, který byl navržen od nuly, a nebyl přímo odvozen od „větších“ modelů. Design je inspirován Panigale V4, ale linie a koncepty byly přepracovány kolem nového mechanického základu.


Jedná se o modelový rok 2026.
| Typ motoru | Motor Ducati V2: 90° V2, 4 ventily na válec, systém variabilního časování sacích ventilů, kapalinou chlazený |
| Zdvihový objem | 890 ccm |
| Maximální výkon | 88 kW (120 k) při 10 750 ot./min |
| Typ spojky | Hydraulicky ovládaná kluzná a samočinně servopohonová mokrá lamelová spojka |
| Převodovka | 6stupňová převodovka s rychlořezaneím Ducati Quick Shift (DQS) 2.0 |
| Rám | Hliníkový monokok |
| Systém předního odpružení | Vidlice Öhlins NIX30 43 mm s úpravou TiN, plně nastavitelná USD |
| Systém zadního odpružení | Plně nastavitelný monoshock Öhlins. Hlíníková oboustranná kyvná vidlice |
| Přední brzda | 2x 320 mm poloplovoucí kotouče, radiálně uložené pístové třmeny Brembo, Monobloc M50 s Bosch Cornering ABS |
| Zadní brzda | Kotouč 245 mm, 2-pístkový třmen s ABS Bosch Cornering |
| Výška sedla | 837 mm |
| Rozvor kol | 1 465 mm |
| Kapacita palivové nádrže | 15 l |
| Mokrá hmotnost bez paliva | 179 kg |








