Nejnovější vývoj legendární ságy, která ztělesňuje sportovní přístup Ducati. Nový Panigale V4 R, vyvinutý s ohledem na předpisy mistrovství WorldSBK, ztělesňuje úspěch Ducati v MotoGP a Superbike. Poháněn motorem Desmosedici Stradale o objemu 998 cm3 je prvním motocyklem homologovaným pro silniční provoz, který je vybaven bočními tlumiči Corner Sidepods a závodní převodovkou Ducati s uzávěrkou neutrálního plynu Ducati (DNL).
Hvězdou nového Panigale V4 R je motor Desmosedici Stradale o objemu 998 cm3 s úhlem rozchodu 90° V4, který ve své nejnovější generaci poskytuje maximální homologovaný výkon 218 koní při 15 750 otáčkách za minutu a dosahuje maximálních otáček motoru 16 500 ot/min na šestý rychlostní stupeň a 16 000 ot/min na ostatní rychlostní stupně, což zajišťuje skutečný výkon na závodní úrovni.
Aby byl tento výkon zaručen, nový Desmosedici Stradale R představuje několik důležitých nových prvků: kompletně přepracovaný sací systém, každý píst je o 5 % lehčí a nový klikový hřídel má vysokou setrvačnost.
Ergonomie modelu Panigale V4 R odpovídá ergonomii modelu Panigale poslední generace a je optimalizována pro zlepšení kontroly nad motocyklem během nejnáročnějších fází jízdy na trati, čímž se zlepšuje výkon jak při krátkém úseku, tak i při delších tréninkách. Hlavní vylepšení se týkají sedla, nádrže, kontaktních ploch mezi jezdcem a motocyklem a polohy stupaček. Nový design nádrže s vhodnější zadní částí usnadňuje brzdění a fáze „visu na kole“ s lepším ukotvením kolen pro jezdce všech velikostí. To snižuje fyzickou námahu a zlepšuje polohu jezdce při zatáčení a efektivitu při brzdění.
Panigale V4 R využívá novou palubní desku Panigale V4 s úhlopříčkou 6,9 palce, poměrem stran 8:3 a rozlišením 1280x480, která v tomto segmentu nastavuje nové standardy, pokud jde o čitelnost a množství poskytovaných dat. Širší poměr stran zajišťuje kompletní vizuální zážitek, aniž by to omezovalo periferní vidění jezdce za kapotáží. Obrazovka využívá technologii optického lepení s grafikou na černém pozadí pro vynikající čitelnost i ve dne. Dva informační režimy – Trať a Silnice – uspokojí různé podmínky použití.
Panigale V4 R využívá profesionální mechanické odpružení Öhlins, na rozdíl od poloaktivního odpružení V4 S. Tlaková vidlice Öhlins NPX25/30 Ø 43 mm s titanově ošetřenými sloupky je spárována s tlumičem Öhlins TTX36 s hydraulickým nastavovačem předpětí pro usnadnění nastavení. Monosupresor lze vybavit lineárním snímačem zdvihu zadního odpružení.
Jedná se o modelový rok 2026.
Typ motoru | Desmosedici Stradale 90° V4, protiběžný klikový hřídel, desmodromické časování, 4 ventily na válec, kapalinou chlazený |
Zdvihový objem | 998 ccm |
Maximální výkon | 218 koní (160,3 kW) při 15 750 ot./min. |
Typ spojky | Hydraulicky ovládaná kluzná suchá spojka. Samoodvzdušňovací hlavní brzdový válec |
Převodovka | 6 rychlostí |
Rám | "Přední rám" z hliníkové slitiny s optimalizovanou tuhostí |
Systém předního odpružení | Plně nastavitelná tlaková vidlice Öhlins NPX 43 mm s úpravou TiN |
Systém zadního odpružení | Plně nastavitelná jednotka Öhlins TTX36 s nastavitelným odskokem, stlačením a hydraulickým předpětím pružiny. Hliníková dutá symetrická kyvná vidlice. Nastavitelná poloha otočení +/- 3 mm. Nastavitelná délka spojovací tyče zadního zavěšení +/- 5 mm. |
Přední brzda | 2x poloplovoucí kotouče AE 330 mm, radiálně uložené čtyřpístkové třmeny. Brembo Monobloc Hyperu. Samoodvzdušňovací hlavní brzdový válec. ABS pro řízení v zatáčkách s eCBS. |
Zadní brzda | Kotouč AE 245 mm, dvoupístkový třmen. ABS pro ízení v zatáčkách s eCBS |
Výška sedla | 855 mm |
Rozvor kol | 1 477 mm |
Kapacita palivové nádrže | 17 l |
Mokrá hmotnost bez paliva | 186,5 kg |