Král řady MT vyžaduje naprostý respekt a první, co upoutá vaši pozornost, je kompaktní sestava světlometu a upravená nádrž, které podtrhují výjimečnou mechanickou krásu modelu MT-10. Jakmile uslyšíte hluboký zvuk sání motoru CP4 o objemu 998 ccm, budete vědět, že tenhle motocykl je pro vás ten pravý.
Hluboko v lehkém šasi Deltabox je ukrytá nejdokonalejší sada elektronických pomocníků jezdce, která je navržená tak, aby vám poskytla nejvyšší stupeň ovladatelnosti. Díky nastavitelným vyspělým systémům, které řídí trakci, prokluzování kol, zvedání předního kola, brzdění motorem a brzdění, můžete svůj motocykl MT-10 nastavit přesně tak, jak si přejete.
Díky systému odvozenému od modelu R1 se dvěma plovoucími 320mm kotouči a čtyřpístkovými radiálně upevněnými třmeny je motocykl MT-10 vybaven nejsofistikovanějším brzdovým paketem montovaným do všech sériových strojů Yamaha. Nový model je vybavený radiálním hlavním brzdovým válcem Brembo, který zajišťuje ještě přesnější citlivost a ovladatelnost a poskytuje maximální brzdný výkon.
Nic se nevyrovná vzrušujícímu zážitku z výkonnějšího motoru EU5 CP4 o objemu 998 ccm modelu MT-10. Jeho konstrukce s technologií crossplane poskytuje jedinečnou nerovnoměrnou sekvenci zapalování, která zajišťuje senzační točivý moment pro pozoruhodnou akceleraci – a nejnovější motocykl je vybaven vyladěným systémem sání s většími sacími kanály a mřížkami akustického zesilovače umístěnými na nádrži vydávající hluboký řev, který při zatažení za plyn vyvolává mrazení v zádech.
Důmyslný systém APSG (Accelerator Position Sensor Grip) značky Yamaha je nejnovějším systémem ride-by-wire, který poskytuje nejpřirozenější a nejefektivnější pocit ovládání plynu pro nejvyšší stupeň kontroly. Odezvu plynu lze nastavit pomocí systému PWR, který umožňuje výběr ze čtyř režimů výkonu, od měkké odezvy na mokrém povrchu až po agresivní jízdu na okruhu.
Uvnitř malé černé krabičky se skrývá šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU), která snímá náklon, natočení a vychýlení a také zrychlení dopředu/dozadu, nahoru/dolů a doleva/doprava. Řídicí jednotka pak na základě těchto údajů aktivuje sadu špičkových asistenčních systémů, včetně kontroly trakce, kontroly skluzu (SCS), řízení zdvihu předního kola (LIF), brzdění motorem (EBM) a ovládání brzd (BC), které zajišťují dokonalé nastavení při každé jízdě.
Typ motoru | 4taktní, kapalinou chlazený, 4válcový, DOHC |
Zdvihový objem | 998 ccm |
Maximální výkon | 122,0 kW (165,9 k) při 11 500 ot./min |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Rám | Diamond |
Systém předního odpružení | Teleskopické vidlice |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, kloubové odpružení |
Přední brzda | Hydraulická dvoukotoučová brzda Ø 320mm |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová brzda Ø 220mm |
Celková délka | 2 100 mm |
Celková šířka | 800 mm |
Celková výška | 1 165 mm |
Výška sedla | 835 mm |
Rozvor kol | 1 405 mm |
Minimální světlá výška | 135 mm |
Kapacita palivové nádrže | 17 l |
Kapacita olejové nádrže | 4,9 l |