Motor s obrácenou hlavou válce o objemu 450 cm3, který produkuje vyšší úroveň silného a lineárního výkonu, je lehčí a rychlejší než kdykoli předtím. Speciální řídicí jednotka pro enduro a pětistupňová převodovka s dlouhým zpřevodováním zajišťují vyšší výkon a trakci v širokém rozsahu rychlostí. Modernizovaná aplikace Power Tuner navíc usnadňuje výběr správného mapování pro úplnou kontrolu v nejrůznějších podmínkách na trati a za různého počasí.
Model WR450F je vybaven lehkým hliníkovým podvozkem a působí kompaktněji a agilněji než kdykoli předtím. Velmi tenká bezešvá kapotáž a plošší sedlo umožňují rychlejší a snadnější přenášení hmotnosti pro nejvyšší úroveň ovladatelnosti. Nejlepší odpružení KYB ve své třídě je sníženo o 10 mm a má upravené nastavení pro zvýšení výkonu v zatáčkách při nízkých rychlostech.
Výkon někdy nejde ničím nahradit. Lehčí čtyřtaktní motor nové generace o objemu 450 cm3 s obrácenou hlavou válce je nejsilnější a nejpokročilejší konstrukcí, jaká kdy byla u enduro motocyklu Yamaha použita. Jeho dopředu směřující vstup sání a válec nakloněný dozadu pomáhají dosahovat vyššího výkonu ve všech otáčkách a dávají vám jistotu, že můžete nechat soupeře za zády.
Pro nejnáročnější enduro podmínky je model WR450F vybaven speciálně navrženou pětistupňovou převodovkou s dlouhým zpřevodováním. Tato odolná převodovka obsahuje převody se zvýšenou pevností a je ideální pro technické i velmi rychlé úseky.
Tým designérů společnosti Yamaha zcela přepracoval kapotáž, takže nový model WR450F vypadá a působí kompaktněji než kdykoli předtím. Blatníky jsou o 50 mm užší a střední část motocyklu je také mnohem štíhlejší – tato nová kapotáž spolu s plošším sedlem zajišťuje lepší pohyblivost jezdce. Nově navržené blatníky a boční panely dodávají motocyklu zcela nový vzhled a podtrhují jeho mimořádně kompaktní a agilní charakter.
Hliníkový podvozek modelu WR450F byl vyvinut na základě nejnovějšího modelu YZ450F, který se může pochlubit vynikajícími výsledky v závodech MXGP a Supercrossu. Tuhost dvojitých držáků nádrže je optimalizována tak, aby poskytovala kontrolovanou úroveň ohybu pro lepší tlumení nárazů. Model WR450F je také vybavený speci ckými enduro držáky motoru, které zajišťují upravenou tuhost šasi pro lepší pocit a zpětnou vazbu.
Jedinečná konstrukce dopředu otočeného sání modelu WR450F umožňuje motoru o objemu 450 cm³ pracovat s maximální účinností při všech otáčkách. Přímý sací kanál vede přímo k 39mm sacím ventilům, což umožňuje bezprostřední odezvu plynu a okamžitou akceleraci, když ji potřebujete.
Pro vyšší výkon motoru nejnovější generace o objemu 450 cm³ vyvinuli konstruktéři společnosti Yamaha odolnou a kompaktní jednodílnou ocelovou spojku s talířovou pružinou, která minimalizuje hmotnost motoru a omezuje jeho šířku na minimum. Tato nová odolná spojka s konstrukcí optimalizovanou pro enduro poskytuje lehký záběr s velkým citem – a je navržená tak, aby zvládla extrémní podmínky enduro jízdy.
Jedná se o modelový rok 2025.
Typ motoru | Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, DOHC, jednoválec |
Zdvihový objem | 450 ccm |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Převodovka | Stálý záběr, 5rychlostní |
Rám | Částečně dvojitý kolébkový |
Systém předního odpružení | Vidlice KYB®, plně nastavitelná dvoukomorová vidlice upside down se zdvihem citlivým na rychlost |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Přední brzda | Hydraulická jednokotoučová, Ø270 mm |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová, Ø240 mm |
Celková délka | 2 170 mm |
Celková šířka | 825 mm |
Celková výška | 1 270 mm |
Výška sedla | 955 mm |
Rozvor kol | 1 480 mm |
Minimální světlá výška | 320 mm |
Kapacita palivové nádrže | 7,9 l |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 119 kg |