Nově vyvinutý motor s obrácenou hlavou o objemu 450 ccm, který produkuje vyšší úroveň silného a lineárního výkonu, je lehčí a rychlejší než kdykoli předtím. Speciální řídicí jednotka pro enduro a pětistupňová převodovka s dlouhým zpřevodováním zajišťují vyšší výkon a trakci v širokém rozsahu rychlostí. Modernizovaná aplikace Power Tuner navíc usnadňuje výběr správného mapování pro úplnou kontrolu v nejrůznějších podmínkách na trati a za různého počasí.
Díky zcela novému hliníkovému podvozku je motocykl WR450F kompaktnější a hbitější než kdykoli předtím. Velmi tenká bezešvá kapotáž a plošší sedlo umožňují rychlejší a snadnější přenášení hmotnosti pro nejvyšší úroveň ovladatelnosti. Nejlepší odpružení KYB ve své třídě je sníženo o 10 mm a má upravené nastavení pro zvýšení výkonu v zatáčkách při nízkých rychlostech.
Výkon někdy nejde ničím nahradit. Lehčí čtyřtaktní motor nové generace o objemu 450 ccm s obrácenou hlavou je nejsilnější a nejpokročilejší konstrukcí, jaká kdy byla u enduro motocyklu Yamaha použita. Jeho dopředu směřující vstup sání a válec nakloněný dozadu pomáhají dosahovat vyššího výkonu ve všech otáčkách a dávají vám jistotu, že můžete nechat soupeře za zády.
Pro nejnáročnější enduro podmínky je model WR450F vybaven speciálně navrženou pětistupňovou převodovkou s dlouhým zpřevodováním. Tato odolná převodovka obsahuje převody se zvýšenou pevností a je ideální pro technické i velmi rychlé úseky.
Tým designérů společnosti Yamaha zcela přepracoval kapotáž, takže nový model WR450F vypadá a působí kompaktněji než kdykoli předtím. Blatníky jsou o 50 mm užší a střední část motocyklu je také mnohem štíhlejší – tato nová kapotáž spolu s plošším sedlem zajišťuje lepší pohyblivost jezdce. Nově navržené blatníky a boční panely dodávají motocyklu zcela nový vzhled a podtrhují jeho mimořádně kompaktní a hbitý charakter.
Modernizovaná aplikace Power Tuner má funkci Quick Tuning, která umožňuje snadno zvolit libovolné nastavení motoru od jemného Smooth po ostré Aggressive, s ohledem na konkrétní podmínky. K dispozici je také sekce častých dotazů, která vysvětluje nejefektivnější způsob výběru nejlepšího nastavení motoru a odpružení pro danou situaci, spolu s řadou navrhovaných nastavení.
Motocykl WR450F je plně připraven na enduro a je vybaven 18palcovým zadním kolem, pneumatikami enduro, osvětlením, přístroji, speciální jednotkou ECU a ventilátorem chladiče. Kapacita palivové nádrže je 7,4 l a k dispozici je přístup k vzduchovému sání bez použití nářadí, stejně jako ochranný kryt motoru a tlumič výfuku enduro, které doplňují specifikaci enduro.
Model WR450F je vybaven špičkovou přední vidlicí KYB s tlumením citlivým na rychlost a lehkým zadním tlumičem (vybaveným specifickým nastavením odpružení pro enduro), které poskytují vynikající cit a zpětnou vazbu. Přední a zadní odpružení má zdvih o 10 mm kratší než motokrosové stroje, což snižuje výšku sedla a snižuje těžiště pro lepší kontrolu při nízkých rychlostech. Přední vidlice jsou navíc vybaveny ručně nastavitelným kompresním tlumením.
Jedná se o modelový rok 2024.
Typ motoru | Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, DOHC, jednoválec |
Zdvihový objem | 450 ccm |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Převodovka | Stálý záběr, 5rychlostní |
Rám | Částečně dvojitý kolébkový |
Systém předního odpružení | Vidlice KYB®, plně nastavitelná dvoukomorová vidlice upside down se zdvihem citlivým na rychlost |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Přední brzda | Hydraulická jednokotoučová, Ø270 mm |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová, Ø240 mm |
Celková délka | 2 170 mm |
Celková šířka | 825 mm |
Celková výška | 1 265 mm |
Výška sedla | 955 mm |
Rozvor kol | 1 470 mm |
Minimální světlá výška | 330 mm |
Kapacita palivové nádrže | 7,4 l |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 117 kg |