Motor o objemu 450 cm3 s obrácenou hlavou válce, který produkuje vysoký a lineární výkon, je lehčí a rychlejší než kdykoli předtím. Speciální řídicí jednotka pro enduro a pětistupňová převodovka s dlouhým zpřevodováním zajišťují vyšší výkon a trakci v širokém rozsahu rychlostí. Modernizovaná aplikace Power Tuner navíc usnadňuje výběr správného mapování pro úplnou kontrolu v nejrůznějších podmínkách na trati a za různého počasí.
Model WR450F je vybaven lehkým hliníkovým šasi a působí kompaktněji a agilněji než kdykoli předtím. Velmi štíhlá bezešvá kapotáž a ploché sedlo s novým přilnavějším strukturovaným povrchem zvyšují stabilitu při prudké akceleraci – zatímco odpružení KYB, nejlepší ve své třídě, nabízí výjimečný výkon v zatáčkách.

Někdy nelze nahradit sílu. Nová generace čtyřtaktního motoru o objemu 450 ccm s obrácenou hlavou válce je nejsilnější a nejpokročilejší konstrukcí, jaká kdy byla u enduro motocyklů Yamaha použita. Jeho dopředu směřující vstup sání a válec nakloněný dozadu pomáhají dosahovat vyššího výkonu ve všech otáčkách a dávají vám jistotu, že soupeři uvidí jen vaše záda.

Jedinečná konstrukce dopředu otočeného sání modelu WR450F umožňuje motoru o objemu 450 cm³ pracovat s maximální účinností při všech otáčkách. Přímý sací kanál vede přímo k 39mm sacím ventilům, což umožňuje bezprostřední odezvu plynu a okamžitou akceleraci, když ji potřebujete.

Pro vyšší výkon motoru nejnovější generace o objemu 450 cm³ vyvinuli konstruktéři společnosti Yamaha odolnou a kompaktní jednodílnou ocelovou spojku s talířovou pružinou, která minimalizuje hmotnost motoru a omezuje jeho šířku na minimum. Tato odolná spojka s optimalizovanou konstrukcí pro enduro poskytuje lehký záběr s velkým citem – a je navržena tak, aby zvládla extrémní podmínky enduro jízdy.

Pro nejnáročnější enduro podmínky je model WR450F vybaven optimalizovanou pětistupňovou převodovkou s dlouhým z převodováním. Tato odolná převodovka obsahuje ozubená kola se zvýšenou pevností a je ideální pro technické i velmi rychlé úseky.

Hliníkové šasi modelu WR450F bylo vyvinuto na základě modelu YZ450F, který má vynikající výsledky v závodech MXGP a Supercrossu. Tuhost dvojitých kolejnic nádrže je optimalizována tak, aby byla zajištěna kontrolovaná úroveň ohybu pro lepší tlumení nárazů. Model WR450F je navíc vybaven speciálními enduro držáky motoru, které zajišťují optimální tuhost šasi a lepší pocit a zpětnou vazbu.

Štíhlý, kompaktní, připravený dobývat. Úzké kryty kapotáže a středová část WR450F nabízejí volnost pohybu ve všech jízdních polohách, zatímco ploché sedlo má nový texturovaný povrch pro optimální přilnavost při prudké akceleraci a agresivním průjezdu zatáčkou.
Jedná se o modelový rok 2026.
| Typ motoru | Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, DOHC, jednoválec |
| Zdvihový objem | 450 ccm |
| Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
| Převodovka | Stálý záběr, 5rychlostní |
| Rám | Částečně dvojitý kolébkový |
| Systém předního odpružení | Vidlice KYB®, plně nastavitelná dvoukomorová vidlice upside down se zdvihem citlivým na rychlost |
| Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
| Přední brzda | Hydraulická jednokotoučová, Ø270 mm |
| Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová, Ø240 mm |
| Celková délka | 2 170 mm |
| Celková šířka | 825 mm |
| Celková výška | 1 270 mm |
| Výška sedla | 955 mm |
| Rozvor kol | 1 480 mm |
| Minimální světlá výška | 320 mm |
| Kapacita palivové nádrže | 7,9 l |
| Mokrá hmotnost včetně náplní | 119 kg |
