
Model XSR900 GP připomíná vzhledem modely YZR500, na kterých v 80. a 90. letech vítězili ikoničtí závodníci značky Yamaha, a je tak zcela nebývalou oslavou závodního původu značky Yamaha. Přední kapotáž inspirovaná závodními motocykly YZR Grand Prix a krytka sedla evokují vzpomínky na zlatou éru závodů Grand Prix - skutečná pocta některým z nejikoničtějších závodních motocyklů minulosti značky Yamaha.
Nenechte se zmást historickým stylem, pod kapotáží se skrývají nejmodernější technologie společnosti Yamaha a výsledkem je skutečně schopný stroj, který nadchne při každém otočením plynu. Jízdu vylepšují nejmodernější komponenty brzd a odpružení. Laťku dále zvyšují integrované jízdní režimy a rozsáhlá sada elektroniky.

Model XSR900 GP má horní kapotáž připomínající "zlatou éru" závodů Grand Prix z 80. let. Kapotáž v kombinaci se samostatnými chrániči kloubů nejenže připomíná model YZR500, ale díky aerodynamickému efektu také zvyšuje maximální rychlost a zrychlení. Závodní vzhled navíc dotvářejí barevně sladěný kryt sedla spolujezdce s hranatou zádí ve stylu 80. let minulého století.

Ve stylovém kokpitu je umístěn 5palcový barevný TFT displej. Na výběr máte ze čtyř motivů displeje, které vyhovují různým jízdním zážitkům, včetně analogového otáčkoměru inspirovaného závodními motocykly z minulých let. Pro obohacení zážitků z jízdy je součástí standardní výbavy modelu XSR900 GP možnost připojení chytrého telefonu, díky kterému můžete být během jízdy ve spojení se svým telefonem prostřednictvím bezplatné aplikace MyRide.

V souladu s přístupem propojování stylu dob minulých s moderními technologiemi se motocykl XSR900 GP může pochlubit nejnovější technologií odpružení, včetně plně nastavitelných upside-down vidlic KYB a zadního odpružení s přepákováním, které jsou optimalizovány pro lepší ovladatelnost a přizpůsobeny sportovnímu stylu jízdy.

Pro sportovní styl jízdy, který odpovídá estetice inspirované závodními modely, má motocykl XSR900 GP nad horními brýlemi připevněna závodní řídítka. Jezdec je tak na stroji posunut více dopředu, čímž se zvyšuje zatížení přední části a nabízí přesnější pocit obvyklý u závodního stroje, ale zároveň dostatečný komfort pro jízdu na silnici.

Společnost Yamaha poprvé představila rám Deltabox ve svých motocyklech Grand Prix v 80. letech a stala se tak průkopníkem nové technologie, která ovlivnila budoucnost sportovních sériových motocyklů. Rám ve stylu Deltabox je dodnes základem mnoha motocyklů Yamaha, včetně modelu XSR900 GP.

Pohodlné sedadlo jezdce bylo navrženo s ohledem na styl závodníků z 80. a 90. let. Pod sedlem jsou přidány uzavřené boční panely, které doplňují závodní vzhled a jsou upevněny pomocí závodních D-kroužků zaručujících rychlou a snadnou demontáž. Kryt sedla je umístěn nad místem spolujezdce a při jízdě se spolujezdcem jej lze sejmout.


Jedná se o modelový rok 2026.
| Typ motoru | 4taktní, Kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový, 3 válec |
| Zdvihový objem | 890 ccm |
| Maximální výkon | 87,5 kW (119 k) při 10 000 ot./min |
| Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
| Typ spojky | mokrá, vícelamelová |
| Rám | Diamond |
| Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice |
| Systém zadního odpružení | Kloubové odpružení, kyvná vidlice |
| Přední brzda | Hydraulická dvojitá kotoučová brzda Ø 298 mm |
| Zadní brzda | Hydraulická jednoduchá kotoučová brzda Ø 245 mm |
| Celková délka | 2 160 mm |
| Celková šířka | 810 mm |
| Celková výška | 1 180 mm |
| Výška sedla | 835 mm |
| Rozvor kol | 1 500 mm |
| Minimální světlá výška | 145 mm |
| Kapacita palivové nádrže | 14 l |
| Mokrá hmotnost včetně náplní | 200 kg |








