Motocykl Ténéré 700 je poháněn oceňovaným motorem Yamaha CP2 o objemu 690 ccm, který je vyladěn a přizpůsoben speciálně pro tento model. Model 2025 Ténéré 700, který je nyní vybaven elektronickou škrticí klapkou YCC-T, přináší sadu funkcí pro přizpůsobení jízdního zážitku všem podmínkám, včetně dvou jízdních režimů Sport a Explorer, které vám dávají možnost zvolit si nejlepší charakteristiku výkonu a točivého momentu podle vašich potřeb. ABS a TCS lze také vypnout a získat tak úplnou kontrolu nad strojem, což je užitečné zejména na nezpevněném povrchu. Žádný jiný adventure motocykl neposkytuje tak ucelenou rovnováhu mezi výkonem a ovladatelností; je to rallye stroj navržený tak, aby zvládl vše, co se na od něj chce.
Nejnovější odolné ocelové šasi Ténéré 700 je robustní, vylepšené a navržené tak, aby nabízelo kontrolovanou a příjemnou jízdu v nejrůznějších prostředích. Nastavitelný vysoký podvozek a velká drátěná kola přispívají k vysoké světlé výšce a dominantní jízdní pozici, která se projeví na silnici i v terénu, ať už zvolíte polohu vestoje nebo vsedě. Působivě lehká kapotáž byla navržena tak, aby vás ochránila před nejhoršími přírodními živly, zatímco komplexní 6,3" TFT přístrojový panel vám na první pohled poskytne všechny důležité informace, které potřebujete.
Kritikou oceňovaný motor CP2, který byl v nejnovějším modelu Ténéré 700 aktualizován, těží z použití elektronické škrticí klapky YCC-T, která umožňuje řadu nových funkcí a vylepšenou křivku točivého momentu. Mezi novinky patří nové sání vzduchu a hladší řazení. Co se týče vnějších úprav, nový kryt spojky vám poskytne více prostoru pro nohy vsedě i vestoje.
Nový design světlometů a kapotáže vzdává hold dědictví značky Yamaha v rallye. Silueta je klasická pro Ténéré, vpředu je vysoká a vertikální, vzadu nízká a lehká. Každý panel byl pečlivě navržen tak, aby se hmotnost snížila na minimum, a ikonická čtveřice LED světlometů byla rovněž přepracována pro dosažení svěžího a agresivního vzhledu a zároveň lepší osvětlení při jízdě v noci.
Model Ténéré 700 byl pečlivě modernizován, aby nabízel ještě lepší obratnost při jízdě v terénu. Nová palivová nádrž byla posunuta dopředu a víčko palivové nádrže je umístěno níže pro lepší rozložení hmotnosti, zatímco užší tvar zlepšuje oporu kolen pro maximální kontrolu na všech druzích povrchů. To je doplněno novým plochým sedlem ve stylu rallye, které je úzké a usnadňuje přenášení váhy.
Odolný dvojitý kolébkový trubkový ocelový rám, který se osvědčil v závodním programu rallye Yamaha, kombinuje pevnost s nízkou hmotností. Kombinace krátkého rozvoru a malé šířky vytváří agilní motocykl s dostatkem prostoru pro přesouvání těžiště a vysoké odpružení poskytuje světlou výšku 240 mm pro zdolávání náročného terénu.
Ténéré 700 má vysoký postoj a světlou výšku 240 mm díky kvalitnímu odpružení s dlouhým zdvihem. Přední 43mm vidlice s vysokou tuhostí je nyní plně nastavitelná a pro rok 2025 získala nové nastavení předpětí. Zadní část těží z modernizovaného plně nastavitelného zadního tlumiče se zásobníkem piggyback, který je navržen tak, aby pracoval v dokonalé harmonii s předním odpružením a poskytoval vysoký výkon i v těch nejnáročnějších podmínkách.
YCC-T umožňuje dva jízdní režimy, takže si můžete zvolit mapu plynu, která nejlépe vyhovuje vašemu stylu jízdy. Režim Sport poskytuje nejostřejší odezvu na plyn, zatímco Explorer dodává výkon plynuleji.
Jedná se o modelový rok 2025.
Typ motoru | 4taktní, 2válcový, kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový |
Zdvihový objem | 689 ccm |
Maximální výkon | 54,0 kW (73,4 k) při 9 000 ot./min |
Verze 35kW | 35,0 kW (47,6 k) při 8 000 ot./min |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Rám | Ocelový páteřový rám, dvojitý kolébkový |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice upside down, Ø 43 mm |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice (kloubové odpružení) |
Přední brzda | Hydraulická se dvěma kotouči Ø 282 mm |
Zadní brzda | Hydraulická s jedním kotoučem Ø 245 mm |
Celková délka | Standard: 2 370 mm, snížená: 2 350 mm |
Celková šířka | 935 mm |
Celková výška | Standard: 1 455 mm, snížená: 1 440 mm |
Výška sedla | Standard: 875 mm, snížená: 860 mm |
Rozvor kol | 1 595 mm |
Minimální světlá výška | Standard: 240 mm, snížená: 225 mm |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 208 kg |
Kapacita palivové nádrže | 16 l |
Kapacita olejové nádrže | 3 l |