Model Ténéré 700 Rally je vybaven technologiemi vycházejícími ze závodů rallye, včetně plně nastavitelné přední vidlice KYB s dlouhým zdvihem a zesílenými trubkami, 4mm hliníkovým krytem vany, lehkými titanovými stupačkami s vroubkováním a štíhlou kapotáží a jedná se o opravdu účelný adventure motocykl. Tato verze Rally se vyznačuje jedinečným barevným schématem inspirovaným dědictvím, zlatými koly a ikonickým designem Speed Block značky Yamaha, který je doplněn vysokým předním blatníkem, jenž je synonymem pro pouštní závodníky.
Nové sedlo s dominantní výškou 910 mm, přepracovaná palivová nádrž a upravený kryt spojky umožňují motocyklu Ténéré 700 Rally větší flexibilitu při jízdě v terénu. Kokpit je vybaven novou přístrojovou deskou TFT s úhlopříčkou 6,3" a jedinečným uspořádáním „Raid“, které zobrazuje pouze ty nejdůležitější informace, které potřebujete při zdolávání nejnáročnějšího terénu. Zobrazení ve stylu roadbooku v rallye je jedním ze tří uspořádání přístrojové desky a jen jednou z možností, jak si můžete pro sebe uzpůsobit zážitek z jízdy a upravit ho podle daných podmínek.
Ténéré 700 Rally je vybaven špičkovými, plně nastavitelnými 43mm předními vidlicemi KYB. Díky zesíleným trubkám a speciálnímu povlaku snižujícímu zadrhávání se zdvih vidlice oproti standardnímu modelu Ténéré 700 zvětšil o 20 mm, což umožňuje zdvih předního kola 230 mm a obrovskou světlou výšku 255 mm.
Zadní odpružení modelu Ténéré 700 Rally je navrženo tak, aby fungovalo v dokonalé harmonii s předními vidlicemi, a je konstruováno tak, aby vynikalo i v těch nejnáročnějších podmínkách. Nabízí 220 mm zdvihu kola, což je o 20 mm více než u standardního modelu Ténéré 700, a má zcela přepracované přepákování a tlumič odpružení zadního kola. Velký doraz napomáhá zdolání nerovného terénu, zatímco jednotka je vybavena zásobníkem piggyback s hliníkovým tělem, která udržuje nízkou vnitřní teplotu oleje pro zachování konzistentního tlumení za jakýchkoli podmínek. Jak se dalo očekávat, je plně nastavitelná a ruční seřizovač umožňuje měnit předpětí bez použití nářadí.
Model Ténéré 700 Rally, který je oslavou bohaté historie modelu Ténéré, vzdává hold minulosti v úžasném barevném provedení z 80. let, doplněném zlatými paprskovými koly a ikonickým designem speedblock značky Yamaha. Díky vysokému přednímu blatníku a klasické siluetě Ténéré se nelze splést s DNA tohoto skutečného adventure motocyklu, který byl postaven pro ty nejnáročnější jezdce.
Charakteristický vzhled motocyklu Ténéré dotváří ikonický zvýšený přední blatník. Barevně sladěný zvýšený blatník, který je navržen tak, aby byl nejen krásný, ale i praktický, snižuje rozstřikování bláta na rozbahněném terénu a eliminuje riziko zanášení blátem v prostoru mezi pneumatikou a krytem.
Speciální jednodílné sedlo v provedení rallye, které je pro tento model jedinečné, nabízí o něco vyšší a vzpřímenější jízdní polohu než sedlo standardního modelu Ténéré 700. Doplňkové polstrování v kombinaci s vyšším odpružením poskytuje impozantní výšku sedla 910 mm, což je o 35 mm víc než standardní výška. Potah z prvotřídního duálního materiálu je opatřen reliéfním logem Rally. Sedlo je tvarováno tak, aby umožňovalo lepší ovládání v terénu při stání a zároveň zvyšovalo pohodlí při sezení.
Model Ténéré 700 Rally byl pečlivě modernizován, aby nabídl ještě větší pocit splynutí jezdce se strojem. Nová palivová nádrž byla posunuta dopředu a víčko palivové nádrže je umístěno níže pro lepší rozložení hmotnosti, zatímco užší tvar zlepšuje oporu kolen pro maximální kontrolu na všech druzích povrchů. To doplňuje ploché sedlo Rally, které je úzké a usnadňuje přenášení váhy při jízdě v terénu.
Jedná se o modelový rok 2025.
Typ motoru | 4taktní, 2válcový, kapalinou chlazený, DOHC , 4ventilový |
Zdvihový objem | 689 ccm |
Maximální výkon | 54,0 kW (73,4 k) při 9 000 ot./min |
Verze 35kW | 35,0 kW (47,6 k) při 8 000 ot./min |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Rám | Ocelový páteřový rám, dvojitý kolébkový |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice upside down, Ø 43 mm |
Systém zadního odpružení | Kloubové odpružení, kyvná vidlice |
Přední brzda | Hydraulická se dvěma kotouči Ø 282 mm |
Zadní brzda | Hydraulická s jedním kotoučem Ø 245 mm |
Celková délka | 2 370 mm |
Celková šířka | 935 mm |
Celková výška | 1 490 mm |
Výška sedla | 910 mm |
Rozvor kol | 1 595 mm |
Minimální světlá výška | 255 mm |
Kapacita palivové nádrže | 16 l |
Kapacita olejové nádrže | 3 l |