Od té doby uplynulo 40 let. Dnes Yamaha Ténéré 700 vystihuje představivost nové generace jezdců, které chtějí objevovat dosud neviděné. Exkluzivní model Yamaha Ténéré 700 Rally Edition pro rok 2023 přichází v historickém rallye barevném provedení, s ABS se 3 režimy a vylepšeným TFT přístrojovým panelem s možností připojení chytrého telefonu.
Ténéré 700 Rally Edition s bílo-červeným závodním barevným provedením, grafickým motivem „speedblock“ a zlatými ráfky vzdává hold továrním motocyklům, jež závodily na Dakaru. Prémiové součásti a čiré DNA Ténéré z něj v nabídce Yamaha činí nepřekonatelný adventure motocykl střední třídy odkazující na své historické kořeny.
Motocykl se chlubí moderním pojetím legendární a výrazné bíločervené kombinace, kterou se vyznačovaly rané modely Ténéré závodící v rallye Dakar. Na základě barev použitých při prvních rallye Dakar byla tato barevná kombinace s hrdostí použita i při výrobě prvního modelu XT600 Ténéré v roce 1983: Kontrastní bíločervená barevná kombinace, zlaté ráfky a design „Speedblock“ (rovněž inspirovaný dědictvím rallye Dakar). Detaily v provedení, jako například černá řídítka, která souzní s celkovým designem.
Lehký a sportovní nasazovací tlumič výfuku od společnosti Akrapovič kombinuje výkon a rallye vzhled s krásným, chraplavým, bohatým a příjemně hlasitým zvukem. Plně schopný běžného provozu, obsahující tepelný štít z uhlíkových vláken, objímku tlumiče a nevyjímatelnou tlumicí vložku Db killer.
Barevný 5'' TFT displej umožňuje nastavit dva motivy – moderní dynamický design nebo tradičnější vzhled připomínající éru analogových přístrojů. Jednotka CCU motocyklu komunikuje s aplikací MyRide, takže se na displeji zobrazují textové zprávy a upozornění na příchozí hovory, takže jste neustále ve spojení. Díky mobilnímu připojení můžete prostřednictvím aplikace sledovat všechny klíčové parametry stroje.
Model Ténéré 700 Rally Edition je vybaven pečlivě vybranými hliníkovými doplňky, které stroj při náročné jízdě v terénu chrání. Odolná 4 mm silná kluzná deska zajišťuje ještě lepší ochranu motoru a rámu. Pomocí montážních bodů na krytu pod motorem lze volitelně připevnit standardní montážní sadu. Kompaktní a lehký kryt chladiče se speciální povrchovou úpravou pro zvýšení odolnosti chrání před drobnými kamínky a větvičkami. Pro dokonalou ochranu je motocykl vybaven také stylovým ochranným krytem řetězu vyřezávaným laserem.
Typ motoru | 4taktní, 2válcový, kapalinou chlazený, DOHC |
Zdvihový objem | 689 ccm |
Maximální výkon | 54,0 kW (73,4 k) při 8 750 ot./min |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Rám | Ocelový páteřový rám, dvojitý kolébkový |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice upside down |
Systém zadního odpružení | Kloubové odpružení, kyvná vidlice |
Přední brzda | Hydraulická se dvěma kotouči Ø 282 mm |
Zadní brzda | Hydraulická s jedním kotoučem Ø 245 mm |
Celková délka | 2 370 mm |
Celková šířka | 905 mm |
Celková výška | 1 455 mm |
Výška sedla | 875 mm |
Rozvor kol | 1 595 mm |
Minimální světlá výška | 240 mm |
Kapacita palivové nádrže | 16 l |
Kapacita olejové nádrže | 2,6 l |