Chcete se vydat na méně frekventovanou cestu? Modernizované odpružení a lehký rám modelu World Raid vám přináší skvělý pocit i přesné ovládání na každé cestě. Ve spolupráci se šestiosou jednotkou IMU a elektronickými asistenčními systémy pro dodávka výkonu, trakci, smyk a brzdění naplno rozvinou potenciál v terénu, když vyrazíte mimo silnice.
Ténéré 700 World Raid byl vždy konstruován pro nejdelší cesty. Nejnovější model dále rozšiřuje váš dojezd díky většímu pohodlí jezdce a prémiovým vylepšením, která vám zajistí maximální využití velkých dvojitých nádrží. Jediné, co chybí, je výmluva, proč se nepustit na dlouhou cestu!

Nová palivová nádrž se skládá ze dvou bočních spojených hliníkových nádrží, které jsou o 1,5 kg lehčí než u předchozího modelu, ale zachovávají si celkový objem 23 litrů a umožňují dojezd přibližně 500 km. Dvě oddělené nádrže snižují vliv pohybu paliva a zlepšují ovladatelnost a stabilitu. K centralizovanému rozložení hmotnosti přispívá také nízké umístění palivového čerpadla v nádrži na levé straně. Poznámka: Dojezd a spotřeba paliva závisí na stylu jízdy.

Ténéré 700 World Raid se může pochlubit šestiosou inerciální měřicí jednotkou IMU (Inertial Measurement Unit), která neustále sleduje pohyby kola a ví, jestli zrychlujete nebo zpomalujete, nakláníte se, zatáčíte nebo kloužete. Na základě těchto údajů může IMU upravovat výkon motoru, udržovat trakci a modulovat chování ABS, abyste měli vozidlo pod kontrolou. Tato funkce vám umožní rychle získat jistotu a maximálně využít stroj s kontrolou a komfortem.

Systém kontroly trakce (TCS) a systém kontroly prokluzu (SCS) mají tři režimy STREET, OFF ROAD a OFF - které vám dávají možnost zvolit úroveň podpory systému a dosáhnout optimální úrovně trakce a prokluzu při jízdě na silnici i v terénu. U systému ABS je k dispozici speciální tlačítko pro volbu mezi režimy. Když je systém ABS zapnutý, lze aktivovat funkci kontroly brzd, která zajišťuje ABS v zatáčkách, zatímco režimy REAR OFF a OFF zaměřené na jízdu v terénu umožňují zablokovat zadní nebo obě kola a zajistit tak plnou kontrolu v terénu.

Nové plně nastavitelné vidlice KYB z vysoce kvalitního hliníku USD o průměru 46 mm nabízejí optimalizovanou tuhost, zatímco upravené specifikace pružin a tlumení zlepšují tlumení nárazů a kontakt pneumatiky se zemí, čímž zvyšují pohodlí a jistotu jezdce.

Plně nastavitelné zadní odpružení Monocross s vidlicí KYB s 220mm zdvihem bylo vylepšeno o větší zdvih tlumičů (zvýšení o 5 mm na 106 mm) a speciálně navržené relé ramene a ojnice přispívají k progresivnějšímu odpružení. Lehký hliníkový válec, tlaková olejová komora a nádržka se zpětným zásobníkem zajišťují, že tlumič funguje dobře za všech podmínek.

Nejnovější Ténéré 700 World Raid využívá čipem řízený plyn Yamaha (YCC-T) a dva režimy výkonu: Režim "Sport" pro dynamický průběh výkonu při svižné jízdě po silnici a režim "Explorer" pro plynulejší reakce na plyn při výletech do terénních úseků nebo zvládání mokrého povrchu.


Jedná se modelový rok 2026.
| Typ motoru | 2válcový, Kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový, 4taktní |
| Zdvihový objem | 689 ccm |
| Maximální výkon | 54,0 kW (73,4 k) při 9 000 ot./min |
| Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
| Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
| Rám | Ocelový páteřový rám, dvojitý kolébkový |
| Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice upside down, průměr 46 mm |
| Systém zadního odpružení | kloubové odpružení, kyvná vidlice |
| Přední brzda | hydraulická se dvěma kotouči Ø 282 mm |
| Zadní brzda | Hydraulická s jedním kotoučem Ø 245 mm |
| Celková délka | 2 370 mm |
| Celková šířka | 935 mm |
| Celková výška | 1 495 mm |
| Výška sedla | 890 mm |
| Rozvor kol | 1 595 mm |
| Minimální světlá výška | 240 mm |
| Kapacita palivové nádrže | 23 l |
| Mokrá hmotnost včetně náplní | 220 kg |








