Model YZ125 je vybaven lehkými součástkami motoru vyvinutými pro závodění a využívá slavný systém Yamaha YPVS (Yamaha Power Valve System), který zvyšuje točivý moment, a poskytuje tak silný výkon, který vám zajistí dostatečný náskok. Vysoce účinné sání vzduchu zajišťuje optimální výkon a okamžitou reakci na přidání plynu. Svižně řadící 6stupňová převodovka s blízkým převodovým poměrem vám zkrátí časy na okruhu o cenné sekundy.
Štíhlá kapotáž s dravým vzhledem poskytuje dobrou ovladatelnost na zemi i ve vzduchu. Ploché sedlo a závodní ergonomie vám umožní snadný pohyb po stroji při prudkém brzdění i razantním zrychlení. YZ125 má ambice vítězit. Stačí jen nasednout a jet si do victorYZone!
Špičkový dvoutaktní motor o objemu 125 ccm je nejvýkonnější jednotkou, jaká kdy byla v modelu YZ125 použita. Model je vybaven slavným systémem Yamaha YPVS, který poskytuje okamžitou odezvu a vynikající použitelnost v celém rozsahu otáček, obsahuje lehké vnitřní komponenty pro závodní motory a dopraví vás do victorYZone.
Model YZ125 je vybaven 38,1mm karburátorem Keihin PWK s elektromagneticky ovládanou tryskou Powerjet, která okamžitě dodává směs paliva a vzduchu pro ještě agresivnější výkon, což dává jezdci citelnou výhodu při startu a prudkých výjezdech ze zatáček. Snímač polohy škrticí klapky (TPS) a 3D mapou řízená CDI zajišťují optimalizované časování zapalování. Nová sestava jazýčkových ventilů V-Force zase zajišťuje optimální sání při jakýchkoli otáčkách motoru.
Přední vidlice KYB Yamaha SSS (Speed Sensitive System) jsou obecně považovány za jedny z konstruktérsky nejvydařenějších, které jsou k dispozici na sériových motokrosových motocyklech. Díky ideálnímu tlumení v nízkých rychlostech u předního i zadního odpružení poskytuje YZ125 nejlepší jízdní vlastnosti ve své třídě a vynikající trakci.
Brzdy byly u modelu YZ125 vyvinuty tak, aby zvládly vyšší výkon. Přední kotouč o průměru 270 mm a zadní kotouč o průměru 240 mm jsou vybaveny třmeny s velkými pístky, které poskytují účinný a kontrolovatelný brzdný výkon.
Výkon motoru je jen jedním z předpokladů pro vítězství. Důležitá je také schopnost efektivně s výkonem pracovat a plně ovládat motocykl. Ploché sedlo s nízkou přední částí v kombinaci se štíhlou nádrží a úzkými kryty chladiče usnadňují přenášení váhy při jízdě, což zvyšuje ovladatelnost při brzdění, akceleraci a průjezdu zatáčkou.
Upevnění sedla jedním šroubem umožňuje rychlou a snadnou údržbu. K účinnosti sání přispívá mimo jiné konstrukce hliníkového zadního rámu, která zajišťuje plynulé proudění vzduchu do sání.
Typ motoru | Kapalinou chlazený, 2taktní, jazýčkový ventil s YPVS, jednoválec s náklonem dopředu |
Zdvihový objem | 125 ccm |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Rám | Částečně dvojitý kolébkový |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, kloubové odpružení |
Přední brzda | Hydraulická kotoučová, Ø 270 mm |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová, Ø 240 mm |
Celková délka | 2 135 mm |
Celková šířka | 825 mm |
Celková výška | 1 295 mm |
Výška sedla | 980 mm |
Rozvor kol | 1 445 mm |
Minimální světlá výška | 365 mm |
Kapacita palivové nádrže | 7 l |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 95 kg |