Podvozek pochází přímo z vynikajícího modelu YZ450F, který ve své první sezóně vyhrál řadu závodů MXGP a Supercrossu. Díky zdokonalené geometrii, přepákování zadního odpružení a továrnímu nastavení vpředu i vzadu se zlepšuje trakce při výjezdu ze zatáčky, což pověstnou agilitu motocyklu YZ250F na trati posouvá na ještě vyšší úroveň.
Kompaktní kapotáž s velmi štíhlými kryty a mnohem plošším sedlem, včetně jednodílného krytu, umožňuje rychlé přenášení hmotnosti. K dispozici je také vysoce účinný systém řízení vzduchu a řídicí jednotka, která zajišťuje plynulou a kontrolovatelnou odezvu v nízkých otáčkách i vysoký výkon v nejvyšších otáčkách. Nejnovější verze aplikace Power Tuner nabízí intuitivní funkci „Quick Tuning“.

Nejnovější generace modelu YZ250F využívá stejnou konstrukci rámu jako vítězný model YZ450F v závodech MXGP. Tento lehký oboustranný hliníkový rám s vylepšenou ovladatelností umožňuje rychlejší a plynulejší průjezd zatáčkami. Díky nižšímu těžišti a snížené hmotnosti je YZ250F agilnější než kdykoli předtím a vyvážená tuhost a speci cké uložení motoru pro YZ250F poskytují dostatek citu a zpětné vazby.

Jezdecký trojúhelník se přizpůsobí jezdcům různých velikostí a postavy a nabízí lepší ergonomii s lepší pohyblivostí jezdce a lepší ovladatelností. Boční panely působí pevnějším a lehčím dojmem, zatímco přední blatník zlepšuje proudění vzduchu k chladičům a zajišťuje tak rovnoměrné chlazení.

Model YZ250F je považován za jeden z nejkonkurenceschopnějších modelů s čtyřtaktních motorem o objemu 250 cm3 a nejlepší odezvou v nízkém až středním pásmu otáček. Nejnovější systém řízení vzduchu v zadním kanálu spolu s řídicí jednotkou zvyšují špičkový výkon motoru, díky čemuž je tento stroj, který vyhrává závody Motocross Grand Prix, ještě konkurenceschopnější pro každého jezdce.

Tisk i majitelé oceňují výkon motoru při vysokých otáčkách. Udržet minimální šířku kapotáže se podařilo díky účinnému systému řízení přívodu vzduchu, který odvádí čerstvý vzduch ze zadní části prostorem mezi palivovou nádrží, rámem, sedlem a bočními panely. Když se vzduch dostane do odlehčeného airboxu, nejprve se předčistí pomocí víření, které odmršťuje částice stranou a tím omezuje zanášení čističe vzduchu a usnadňuje pravidelnou údržbu.

Přední vidlice KYB modelu YZ250F jsou všeobecně považovány za jedny z nejlepších ve své třídě a nejnovější generace motocyklu je vybavena upraveným nastavením vidlice a ručně nastavitelným regulátorem tlumení komprese. Zadní odpružení Monocross a tlumiče KYB s nejnovějším přepákováním pro lepší trakci při výjezdu ze zatáčky mají optimalizované nastavení a aplikace Power Tuner obsahuje užitečné údaje o nastavení odpružení umožňující rychlé a přesné ruční úpravy.

Výfukový systém motocyklu YZ250F byl upraven tak, aby splňoval nejnovější předpisy FIM týkající se hlučnosti, a přitom si zachoval proslulou kontrolovatelnou výkonovou charakteristiku a jízdní vlastnosti.
Jedná se modelový rok 2026.
| Typ motoru | Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, DOHC, jednoválec | 
| Zdvihový objem | 250 ccm | 
| Typ spojky | Mokrá, vícelamelová | 
| Převodovka | Stálý záběr, 5rychlostní | 
| Rám | Částečně dvojitý kolébkový | 
| Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice | 
| Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, kloubové odpružení | 
| Přední brzda | Hydraulická jednokotoučová, Ø 270 mm | 
| Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová, Ø 240 mm | 
| Celková délka | 2 185 mm | 
| Celková šířka | 825 mm | 
| Celková výška | 1 280 mm | 
| Výška sedla | 970 mm | 
| Rozvor kol | 1 480 mm | 
| Minimální světlá výška | 350 mm | 
| Kapacita palivové nádrže | 6,2 l | 
| Mokrá hmotnost včetně náplní | 105 kg | 
