Zcela nové šasi vychází přímo z vynikajícího modelu YZ450F, který ve své první sezóně vyhrál řadu závodů v seriálech MXGP a Supercrossu. Dvojitý hliníkový kolébkový rám s přepracovanou geometrií a nově umístěnou hlavovou trubkou má nižší těžiště a lepší vyvážení tuhosti, což umožňuje hbitější průjezd zatáčkou a také rychlé změny směru jízdy.
Další významnou změnou modelu YZ250F 2024 je zcela nová kompaktní kapotáž s velmi štíhlými kryty a mnohem plošším profilem sedla pro rychlé přenášení hmotnosti. K dispozici je také nový vysoce účinný systém řízení průtoku vzduchu a přepracovaná řídicí jednotka. Tyto prvky zvyšují maximální výkon citlivého čtyřtaktního motoru o objemu 250 cm3. Nová verze aplikace Power Tuner potom nabízí intuitivní funkci „Quick Tuning“.
Nová generace modelu YZ250F využívá stejnou konstrukci rámu jako vítězný model YZ450F v závodech seriálu MXGP. Díky nižší hlavové trubce a novým kolejnicím nádrže vám tento lehký dvojitý hliníkový kolébkový umožní rychleji a plynuleji projíždět zatáčky. Díky nižšímu těžišti a snížené hmotnosti je model YZ250F hbitější než kdykoli předtím. Upravené vyvážení tuhosti a pro model YZ250F specifické uložení motoru navíc poskytují dostatek citu i zpětné vazby.
Došlo k navýšení výkonu motoru ve vysokých otáčkách a šířka kapotáže je jen minimální. Zásluhu na tom má nový účinný systém řízení průtoku vzduchu, který vede čerstvý vzduch ze zadní části motocyklu prostorem mezi palivovou nádrží, rámem, sedlem a bočními panely. Když se vzduch dostane do odlehčeného airboxu, nejprve se předčistí pomocí víření, které odmršťuje částice stranou a tím omezuje zanášení čističe vzduchu a usnadňuje pravidelnou údržbu.
Konstruktéři značky Yamaha se zaměřili na snížení hmotnosti všude, kde to bylo možné. Současně však zachovali spolehlivost a odolnost modelu YZ250F. Výrazného snížení hmotnosti bylo dosaženo díky novému pomocnému rámu, přepracované palivové nádrži a palivovému čerpadlu – a také díky novému vedení řetězu a modernizovaným ovládacím lankům.
Aplikace Power Tuner od společnosti Yamaha byla jedním z prvních systémů pro ladění motorů v motokrosu pomocí chytrého telefonu. Nová generace motocyklu YZ250F je vybavena novou verzí této špičkové aplikace. Zvolte funkci „Quick Tuning“ a posuvníkem nastavte dávkování výkonu motoru na zvolenou hodnotu mezi „Plynule“a„Agresivně“, aby dávkování výkonu odpovídalo podmínkám a stylu jízdy.
Nová generace motocyklu YZ250F je vybavena nejnovějšími elektronickými technologiemi, které vám poskytnou tu nejvyšší úroveň ovladatelnosti. Řízení rozjezdu umožňuje nastavit maximální otáčky motoru při rozjezdu. Když brána klesne, budete mít při rozjezdu k dispozici výkonu potřebný k vítězství. Systém kontroly trakce nabízí dvě úrovně asistence a možnost úplného vypnutí.
Vylepšený motor YZ250F s obrácenou hlavou je vybaven novým rozvodovým řetězem s nízkým třením, který je navržen tak, aby vydržel přenos výkonu v pásmu nejvyšších otáček. Nová konstrukce je širší a odolnější a systém DOHC využívá za účelem optimalizace účinnosti také nová řetězová kola rozvodového řetězu a nové nastavení napínače.
Typ motoru | Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, DOHC, jednoválec |
Zdvihový objem | 250 ccm |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Převodovka | Stálý záběr, 5rychlostní |
Rám | Hliníkový, dvojitý kolébkový |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice upside down |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, kloubové odpružení |
Přední brzda | Hydraulická jednokotoučová, Ø 270 mm |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová, Ø 240 mm |
Celková délka | 2 180 mm |
Celková šířka | 825 mm |
Celková výška | 1 275 mm |
Výška sedla | 970 mm |
Rozvor kol | 1 475 mm |
Minimální světlá výška | 350 mm |
Kapacita palivové nádrže | 6,2 l |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 105 kg |