Podvozek pochází přímo z vynikajícího modelu YZ450F, který ve své první sezóně vyhrál řadu závodů MXGP a Supercrossu. Díky upravené geometrii, novému přepákování zadního odpružení a upravenému továrnímu nastavení vpředu i vzadu se zlepšuje trakce při výjezdu ze zatáčky, čímž se pověstná agilita motocyklu YZ250F na trati posouvá na vyšší úroveň.
Kompaktní kapotáž s velmi tenkými kryty a mnohem plošším sedlem, včetně jednodílného pro rychlé přenášení hmotnosti. K dispozici je také vysoce účinný systém řízení vzduchu a přepracovaná řídicí jednotka, která nabízí plynulou a kontrolovatelnou odezvu ve spodní části a na horní hranici výkonu - zatímco nejnovější verze aplikace Power Tuner nabízí intuitivní funkci "rychlého ladění". Výfuk byl přepracován tak, aby produkoval nižší hladinu hluku a vyhovoval nejnovějším předpisům o hluku.
Nejnovější generace modelu YZ250F využívá stejnou konstrukci rámu jako vítězný model YZ450F v závodech MXGP. Díky nižší hlavové trubce a přepracovaným kolejnicím nádrže vám tento lehký dvojitý hliníkový kolébkový rám umožní rychleji a plynuleji projíždět zatáčky. Díky nižšímu těžišti a snížené hmotnosti je model YZ250F hbitější než kdykoli předtím. Upravené vyvážení tuhosti a pro model YZ250F specifické uložení motoru navíc poskytují dostatek citu i zpětné vazby.
Tisk i majitelé si pochvalují výkon motoru při vysokých otáčkách a šířka kapotáže je minimální díky účinnému systému řízení přívodu vzduchu, který odvádí čerstvý vzduch ze zadní části vozu prostorem mezi palivovou nádrží, rámem, sedlem a bočními panely. Když se vzduch dostane do odlehčeného airboxu, nejprve se předčistí pomocí víření, které odmršťuje částice stranou a tím omezuje zanášení čističe vzduchu a usnadňuje pravidelnou údržbu.
Jezdecký trojúhelník se přizpůsobí jezdcům různých velikostí a postavy a nabízí lepší ergonomii s lepší pohyblivostí jezdce a lepší ovladatelností. Boční panely působí pevnějším a lehčím dojmem, zatímco přední blatník zlepšuje proudění vzduchu k chladičům a zajišťuje tak rovnoměrné chlazení.
Přední vidlice KYB modelu YZ250F jsou všeobecně považovány za jedny z nejlepších ve své třídě a nejnovější generace motocyklu je vybavena upraveným nastavením vidlice a ručně nastavitelným regulátorem tlumení komprese. Zadní odpružení typu Monocross a tlumiče KYB s novým přepákováním pro lepší trakci při výjezdu ze zatáčky mají také upravené nastavení a aplikace Power Tuner obsahuje užitečné údaje o nastavení odpružení pro rychlé a přesné ruční nastavení.
Výfukový systém motocyklu YZ250F byl upraven tak, aby splňoval hlukové předpisy FIM pro rok 2025 a zároveň si zachoval pověstnou kontrolovatelnou výkonovou charakteristiku a jízdní vlastnosti.
Model YZ250F se považuje za jeden z nejkonkurenceschopnějších čtyřtaktních modelů o objemu 250 cm3 s nejlepší odezvou v nízkém až středním pásmu otáček. Nejnovější systém řízení vzduchu v zadním kanálu spolu s přeprogramovanou řídicí jednotkou zvyšují špičkový výkon motoru, díky čemuž je tento stroj, který vyhrává závody Motocross Grand Prix, ještě konkurenceschopnější pro každého jezdce.
Jedná se modelový rok 2025.
Typ motoru | Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, DOHC, jednoválec |
Zdvihový objem | 250 ccm |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Převodovka | Stálý záběr, 5rychlostní |
Rám | Částečně dvojitý kolébkový |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, kloubové odpružení |
Přední brzda | Hydraulická jednokotoučová, Ø 270 mm |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová, Ø 240 mm |
Celková délka | 2 185 mm |
Celková šířka | 825 mm |
Celková výška | 1 280 mm |
Výška sedla | 970 mm |
Rozvor kol | 1 480 mm |
Minimální světlá výška | 350 mm |
Kapacita palivové nádrže | 6,2 l |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 105 kg |