Pokud je výchozí bod již tak vysoký, je zlepšení obtížnější. Již model YZ450F měl velmi chválené nastavení podvozku, ale nový model přináší nový rám a aktualizace odpružení, které zajišťují plynulejší jízdu, větší cit pro trakci a jistější pocit v rozmanitém terénu, přičemž si zachovává vynikající stabilitu a výkon v zatáčkách. Potah sedla je vyroben z nového materiálu, který při akceleraci zabraňuje sklouznutí jezdce vzad a pomáhá mu tak udržet kontrolu nad motocyklem a soustředit se na vítězství.
Vítězství v závodě vyžaduje víc než jen klasické ladění motoru – YZ450F disponuje špičkovými technologiemi, které vám na trati poskytnou maximální výhodu. Aplikace Power Tuner se snadným používáním umožňuje na trase rychle upravovat charakteristiku motoru a nastavovat kontrolu trakce podle okolních podmínek, abyste si udrželi náskok před konkurenty. Nový zámek řídicí jednotky umožňuje snadno chránit motocykl, když zrovna nejezdíte, protože brání nastartování motoru, dokud nezadáte heslo do telefonu, a udržuje tak vaši chloubu v bezpečí.

Sací systém byl přepracován změnou tvaru sacího otvoru a povrchu stěn, aby se dosáhlo optimálního proudění s menším průřezem a vytvořil se vertikální vír ve spalovací komoře. Tím se zvyšuje účinnost spalování v nízkém až středním rozsahu otáček a zároveň se zachovává výkon ve vyšším rozsahu.

Nový rám má přepracovanou vnitřní strukturu a tloušťku spodních trubek a také oboustranné asymetrické uložení motoru, které upravuje torzní chování rámu. Tím se snižuje tuhost v reakci na tah vzhůru, přičemž je zachována stejná úroveň podélné, příčné i torzní tuhosti. To vede ke klidnějšímu a stabilnějšímu chování předního kola, lepšímu vyvážení podvozku a pocitu kontaktu s vozovkou, vyšší stabilitě ve vyjetých kolejích a při přerušovaném brzdění a menšímu přenosu hmotnosti.

Nová hydraulická spojka nahrazuje předchozí drátovou spojku a nabízí stabilnější výkon a udržuje konstantní bod záběru při pokračující jízdě. Zlepšuje cit jezdce pro bod záběru a umožňuje tím plynulejší ovládání spojky a menší provozní opotřebení.

Výfuk YZ450F byl pro modelový rok 2026 ztišen díky centrálně umístěnému rezonátoru a změnám v ladění. Naproti tomu úhel uchycení tlumiče se mírně snížil, aby se uvolnil větší prostor umožňující snadnější manipulaci se zadním blatníkem. Čistič vzduchu je nyní vybaven rezonátorem a kanálem pro snížení hluku při sání.

Nový model YZ450F představuje nový rám s optimalizovanou tuhostí, který zajišťuje plynulejší jízdu, lepší pohodlí a pocit jistoty při jízdě přes nerovnosti a při dopadech na skoky. Motocykl si stále zachovává vynikající stabilitu a jízdní vlastnosti v zatáčkách, kterými je proslulý.

Aktualizací odpružení se dosáhlo většího citu pro trakci i stabilitu. Zadní tlumič byl nově vyvinut ve spolupráci s firmou KYB s plynulejším přechodem z pomalého do vysokorychlostního tlumení. Nyní je k dispozici také ručně nastavitelný regulátor kompresního tlumení.
Jedná se modelový rok 2026.
| Typ motoru | 4taktní, kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový, jednoválec |
| Zdvihový objem | 450 ccm |
| Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
| Převodovka | Stálý záběr, 5rychlostní |
| Rám | Částečně dvojitý kolébkový |
| Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice |
| Systém zadního odpružení | Kloubové odpružení, kyvná vidlice |
| Přední brzda | Hydraulická jednokotoučová, Ø 270 mm |
| Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová, Ø 240 mm |
| Celková délka | 2 175 mm |
| Celková šířka | 825 mm |
| Celková výška | 1 275 mm |
| Výška sedla | 965 mm |
| Rozvor kol | 1 475 mm |
| Minimální světlá výška | 345 mm |
| Kapacita palivové nádrže | 6,2 l |
| Mokrá hmotnost včetně náplní | 110 kg |
