Každý prvek pokročilé technologie na modelu R1 byl vyvinut na základě poznatků získaných při soutěžení společnosti Yamaha v závodech na nejvyšší úrovni. Pozoruhodný čtyřválcový motor EU5 o objemu 998 ccm je přímým potomkem jednotky M1 - zatímco aerodynamická kapotáž pochází přímo z vývoje na závodní dráze.
Především je to však úžasná řada chytré elektroniky, která dělá motocykl R1 tak výjimečným. Tento dokonalý supersport společnosti Yamaha je vybaven vším, co potřebujete. Od škrtící klapky ride-by-wire až po systém řízení startu Launch Control (LCS), systém řízení motorové brzdy (EBM) a systém ovládání brzd (BC) a mnoho dalšího. K dispozici jsou grafické prvky a barevné provedení Icon Blue nové generace a Yamaha Black.
Klíčovou funkcí čtyřválcového motoru R1 o objemu 998 ccm je klikový hřídel crossplane a nepravidelný interval zapalování 270° – 180° – 90° – 180°, který dodává silný lineární točivý moment. Díky vysoce účinnému systému sání spolu se speciálně navrženými jednostranně uloženými vahadly tento pro závody vyvinutý motor poskytuje pozoruhodný výkon při vysokých otáčkách.
Model R1 je vybaven špičkovými 43mm vidlicemi KYB s lamelovými ventily tlumení. Spolu s moderním zadním tlumičem vám systém odpružení poskytne pocit, jako byste byli propojeni přímo s povrchem vozovky, takže máte dojem, že R1 je prodloužením vašeho těla.
Když jste na závodní dráze, ovládání je vším. Systém řízení motorové brzdy (EBM) umožňuje nastavit brzdnou sílu motoru. Pomocí údajů z různých senzorů EBM nastavuje otevření škrticí klapky, časování zapalování a objem vstřikovaného paliva, aby vám umožnil výběr ze tří režimů brzdění motorem, které vyhovují různým jízdním situacím.
Špičkový tenkovrstvý tranzistorový (TFT) LCD displej je jednou z nejsofistikovanějších dostupných přístrojových desek a plně barevný displej zobrazuje širokou škálu informací, včetně kontrolek systémů BC a EBM, ve formátu, který se snadno čte. Pokud chcete upravit některý z elektronických ovládacích prvků, jednoduše přepněte na obrazovku YRC a změňte nastavení dle svých požadavků.
Ať už je to při agresivní akceleraci, prudkém brzdění, nebo náklonu v plném úhlu, v pneumatiky svého modelu R1 musíte mít naprostou důvěru. Pneumatiky Bridgestone Battlax Racing Street RS11 (zadní s profilovým číslem 200) se vyznačují závodním vzorem a speciální směsí. Tyto pneumatiky poskytují nejvyšší úroveň trakce v kombinaci s vynikajícím zážitkem.
Kryt ve stylu M1 je vybaven přepracovanými světlomety LED, které mu dodávají agresivní a dravý vzhled. Agresivní maska modelu R1 obsahuje kompaktní obrysová světla, která posilují bezkonkurenční vzhled motocyklu na silnici a podtrhují jeho závodní DNA a sofistikovaný design.
Typ motoru | Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, DOHC, 4válcový |
Zdvihový objem | 998 ccm |
Maximální výkon | 147,1 kW (200,0 k) při 13 500 ot./min |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Rám | Diamond, hliníkový, deltabox |
Systém předního odpružení | Teleskopické vidlice USD |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, kloubové odpružení |
Přední brzda | Hydraulická dvojitá kotoučová Ø 320 mm |
Zadní brzda | Hydraulická jednoduchá kotoučová Ø 220 mm |
Celková délka | 2 055 mm |
Celková šířka | 690 mm |
Celková výška | 1 165 mm |
Výška sedla | 855 mm |
Rozvor kol | 1 405 mm |
Minimální světlá výška | 130 mm |
Kapacita palivové nádrže | 17 l |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 201 kg |