R1 GYTR má čtyřválcový motor o objemu 998 ccm s klikovým hřídelem crossplane, který je přímým potomkem vítězného závodního motocyklu M1 ze závodů MotoGP. Nerovnoměrná sekvence zapalování zajišťuje lineární točivý moment pro vynikající výkon a vysokou úroveň trakce zadního kola, což vám v kombinaci se sofistikovanou programovatelnou řídicí jednotkou GYTR umožní vyvinout ještě větší rychlost směrem k šachovnicovému praporu.
GYTR znamená Genuine Yamaha technology Racing, což znamená, že každý díl byl vyvinut týmem profesionálních závodních techniků. Nový R1 GYTR je plně připravený superbike určený pouze pro závodní tratě, který je dodáván ve specifikaci připravené pro závody. Tento závodní stroj je vybaven sadou, která zahrnuje inteligentní díly nezbytné pro závodní dráhu a komponenty zvyšující výkon, a posune vás na zcela novou úroveň.
R1 GYTR se dodává s lehkou karbonovou závodní kapotáží vyztuženou skleněným vláknem, která byla speciálně vyvinuta pro snadnou instalaci a optimalizovanou aerodynamiku. Aerodynamická křidélka ve stylu MotoGP umístěná na horní části hlavní kapotáže byla navržena a vyvinuta na základě technické zpětné vazby od továrního závodního týmu Yamaha pro MotoGP. Vytvářejí přítlak a omezují zvedání předního kola modelu R1.
Nové 43mm přední vidlice KYB upside down byly kompletně přepracovány a nyní jsou vybaveny individuálním tlumením odskoku a komprese na levé a pravé noze vidlice s dvoucestným nastavením. Každá noha vidlice je nyní vybavena základním ventilem, který je navržen tak, aby optimalizoval tlak ve válci omezením nebo úplným zamezením průtoku oleje do spodní části vidlice, což má za následek lepší odezvu tlumení, lepší pocit kontaktu a lepší stabilitu ve všech směrech.
Nový přední brzdový systém s hlavním brzdovým válcem Brembo a třmeny Stylema, který je citlivý a vysoce výkonný, posouvá brzdný výkon modelu R1 GYTR na vyšší úroveň a v kombinaci se závodními destičkami Brembo Z04 zvyšuje brzdný výkon.
Vysoce výkonný motor CP4 modelu 998 je vybaven exkluzivní technologií klikového hřídele crossplane vyvinutou na základě vítězného závodního motocyklu Yamaha MotoGP. Vyznačuje se nepravidelným intervalem zapalování a poskytuje lineární točivý moment pro vynikající výkon a vysokou úroveň trakce zadního kola, což vám v kombinaci se sofistikovanou technologií elektronického řízení umožní vyvinout ještě větší rychlost směrem k šachovnicovému praporu.
Titanový výfuk Akrapovič (s novým středovým tlumičem výfuku) pro optimalizovaný výkon a kontrolovaný hluk.
Model R1 GYTR je vybaven lehkým kabelovým svazkem GYTR a programovatelnou řídicí jednotkou GYTR, která vám umožní nastavit motocykl tak, abyste dosáhli co nejlepšího výkonu. Jeho sada pokročilé elektroniky umožňuje detailně upravovat nastavení smyku, zdvihu, brzdění motorem a mnoho dalšího, včetně emulátoru GYTR ABS, který vypíná ABS stroje.
Jedná se o modelový rok 2025.
Typ motoru | 4taktní, Kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový, 4válcový |
Zdvihový objem | 998 ccm |
Maximální výkon | - |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Rám | Hliníkový, deltabox, diamond |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Přední brzda | Hydraulická dvoukotoučová, Ø 320 mm |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová Ø 220 mm |
Celková délka | 2 055 mm |
Celková šířka | 690 mm |
Celková výška | 1 165 mm |
Výška sedla | 855 mm |
Rozvor kol | 1 405 mm |
Minimální světlá výška | 130 mm |
Kapacita palivové nádrže | 17 l |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 201 kg |