Model R1 RACE je navržen tak, aby na uzavřené trati předvedl skutečné závodní schopnosti modelu R1. Je vybaven špičkovou technologií, která byla vyvinuta na základě poznatků získaných při účasti značky Yamaha na závodech nejvyšší úrovně. Pozoruhodný čtyřválcový motor crossplane o objemu 998 cm3 je přímým potomkem motoru YZR-M1 a propracovaný balíček elektroniky modelu R1 byl vyvinut přímo ve spolupráci se závodními týmy Yamaha.
Aerodynamická křidélka nového vzhledu ve stylu MotoGP maximalizují účinek elektroniky R1, která zabraňuje zvedání předního kola, a zlepšují citlivost přední části a zpětnou vazbu při brzdění a zatáčení. Nabízejí tak špičkové výkony na trati, aniž by byl narušen uhlazený a sugestivní design modelu R1. Model R1 RACE, odvozený od závodních motocyklů a připravený na závodní dráhu, posune vaši jízdu na vyšší úroveň.
Aerodynamická křidélka ve stylu MotoGP, která jsou umístěna na horní části hlavní kapotáže, byla navržena a vyvinuta na základě technické zpětné vazby od týmu Yamaha Factory Racing MotoGP. Křidélka jsou vyrobena z uhlíkových vláken, aby byla co nejlehčí a zároveň byla zajištěna jejich pevnost a tuhost. Nejenže vytvářejí přítlak, ale také poskytují větší pocit stability a zpětné vazby od přední části stroje.
Nová 43mm přední vidlice KYB upside down byla kompletně přepracována a nyní je vybavena individuálním tlumením odskoku a komprese na levé a pravé noze vidlice s dvoucestným nastavením. Každá noha vidlice je nyní vybavena základním ventilem, který je navržen tak, aby optimalizoval tlak ve válci omezením nebo úplným zamezením průtoku oleje do spodní části vidlice, což má za následek lepší odezvu tlumení, lepší pocit kontaktu a lepší stabilitu ve všech směrech.
Nový přední brzdový systém s hlavním brzdovým válcem Brembo a třmeny Stylema, který je citlivý a výkonný, posouvá brzdný výkon modelu R1 RACE na vyšší úroveň. Radiální hlavní válec je vybaven pístkem, který se pohybuje ve směru rovnoběžném se zdvihem brzdové hladiny a vyvíjí tlak lineárně podle toho, jak jezdec tiskne páčku. Lehké třmeny Styleme jsou navrženy tak, aby umožňovaly optimalizované proudění vzduchu pro účinné chlazení, což snižuje vadnutí brzd na trati.
R1 RACE se dodává připravený na závodní trať bez komponentů pro silniční provoz. Nejenže se tím snižuje hmotnost modelu R1, ale také se zvyšuje pohodlí, když jej tlačíte do boxů a jste připraveni poprvé vyrazit na závodní dráhu. Sedlo spolujezdce je nahrazeno speciálním krytem.
Zcela nový materiál potahu sedla s novou strukturou nabízí lepší přilnavost a zároveň umožňuje jezdci snadno přenášet váhu. V zatáčkách to jezdci pomáhá cítit větší spojení s motocyklem R1 a přispívá to k pověstnému pocitu stability šasi.
Klíčovou funkcí čtyřválcového motoru R1 o objemu 998 ccm je klikový hřídel crossplane a nepravidelné pořadí zapalování, které dodává silný lineární točivý moment. Díky vysoce účinnému systému sání spolu se speciálně navrženými jednostranně uloženými vahadly tento motor vyvinutý pro závody poskytuje pozoruhodný výkon v celém rozsahu otáček.
Jedná se o modelový rok 2025.
Typ motoru | 4taktní, Kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový |
Zdvihový objem | 998 ccm |
Maximální výkon | 148 kW |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Rám | Diamond |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Přední brzda | Hydraulický dvojitý kotouč, Ø 320 mm |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová Ø 220 mm |
Celková délka | 2 055 mm |
Celková šířka | 690 mm |
Celková výška | 1 165 mm |
Výška sedla | 855 mm |
Rozvor kol | 1 405 mm |
Minimální světlá výška | 130 mm |
Kapacita palivové nádrže | 17 l |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 201 kg |