Díky motoru s výkonem 200 k a klikovým hřídelem crossplane, kompaktnímu hliníkovo-hořčíkovému rámu a karbonové kapotáži v sobě model YZF-R1M spojuje technologii modelu YZR-M1 MotoGP a odkaz řady R.
K dosažení co nejkratších časů na kolo přispívá vylepšený systém rychlořazení (QSS), který umožňuje plynulé řazení vyšších i nižších převodových stupňů. Upravené elektronické závodní odpružení (ERS) automaticky upravuje tlumení k dosažení vyšší míry brzdného účinku, zrychlení a ovladatelnosti v zatáčkách. Díky novému rozhraní je výběr režimů jednodušší.
Nová jednotka ECU, spolupracující se systémem QSS a zdokonaleným řízením zdvihu (LIF), dává možnost prudší akcelerace. Přepracovaná grafika aerodynamického krytu zaměřuje pozornost na jeho lehkou karbonovou konstrukci.
Když jste na závodní dráze, ovládání je vším. Nový systém řízení motorové brzdy (EBM) modelu YZF-R1M vám umožní zvolit nejlepší brzdnou sílu motoru pro různé jízdní podmínky. Pomocí údajů z různých senzorů EBM nastavuje otevření škrticí klapky, časování zapalování a objem vstřikovaného paliva, aby vám umožnil výběr ze tří režimů brzdění motorem.
Propracovaná 6osá inerciální měřicí jednotka (Inertial Measurement Unit - IMU) je vybavena akcelerometrem, gyroskopem a sensorem gravitační síly měřícím sklon, náklon a vychýlení. Tato jednotka poskytuje řídicí jednotce ECU přesné informace o chodu až 125krát za sekundu. Díky těmto datům může řídící jednotka ECU ovládat elektronické systémy podpory jízd a udržovat nejvyšší úroveň ovládání stroje pro kratší časy kol.
Pocit hrdosti přichází standardně s každým YZF-R1M. Konec konců, je to nejexkluzivnější výrobek, který kdy společnost Yamaha vyrobila. Pro zvýraznění zvláštního statusu je motocykl vybaven speciálně vyrytým štítkem s unikátním výrobním číslem.
Typ motoru | kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, DOHC, 4válcový |
Zdvihový objem | 998 cm³ |
Maximální výkon | 147,1 kW (200,0 k) při 13 500 ot./min. |
Typ spojky | mokrá, vícelamelová |
Převodovka | stálý záběr, 6rychlostní |
Rám | Diamond |
Systém předního odpružení | Teleskopické vidlice |
Systém zadního odpružení | kyvná vidlice |
Přední brzda | Dvojitý hydraulický kotouč |
Zadní brzda | Jednoduchý hydraulický kotouč |
Celková délka | 2055 mm |
Celková šířka | 690 mm |
Celková výška | 1165 mm |
Výška sedla | 860 mm |
Rozvor kol | 1405 mm |
Minimální světlá výška | 130 mm |
Kapacita palivové nádrže | 17 l |
Kapacita olejové nádrže | 4,9 l |