Yamaha vytvořila model R1M se závodní DNA s využitím nejmodernějších technologií vyvinutých na základě vítězného motocyklu M1 MotoGP. S nejmodernějším elektronickým závodním odpružením Öhlins (ERS) včetně předních antikavitačních vzduchových vidlic NPX je tento model připraven posouvat hranice. Nízká čelní plocha karbonové kapotáže pomáhá ušetřit drahocenné sekundy v každém kole.
Co však dělá z modelu R1M skutečně převratný stroj, jsou technologicky vyspělé pomocné prvky pro jezdce, jako je ovládací systém brzd, systém řízení motorové brzdy, systém řízení rozjezdu a také komunikační řídicí jednotka pro záznam dat a bezdrátové ladění motoru. Model R1M s kompletně černými ráfky, karbonovými panely kapotáže, černostříbrným zbarvením nádrže a nejnovějšími grafickými prvky představuje dokonalý stroj řady R poskytující ten nejkomplexnější balíček pro závodní okruhy.
Elektronické závodní odpružení (ERS) Öhlins je nejdůmyslnějším systémem odpružení, jaký kdy byl použit u sériových motocyklů Yamaha. Jeho pokročilý software vám umožňuje efektivněji zatáčet, brzdit a akcelerovat a díky uživatelsky přívětivému rozhraní můžete provádět rychlé změny nastavení odpružení dle různých podmínek dráhy a jejího povrchu.
Motor o objemu 998 ccm, vyvinutý s využitím technologie M1 MotoGP, je vybaven novým systémem sání se vstřikovači Bosch, které poskytují široký úhel rozstřiku pro zvýšení účinnosti. Speciálně navržená jednostranně uložená vahadla a vačkové výstupky poskytují vynikající výkon při vysokých otáčkách. Motor EU5 s klikovým hřídelem crossplane také disponuje vysoce efektivním systémem mazání pro optimální výkon.
Propracovaná 6osá inerciální měřicí jednotka (Inertial Measurement Unit – IMU) je vybavena akcelerometrem, gyroskopem a sensorem gravitační síly měřícím sklon, náklon a vychýlení. Tato jednotka poskytuje řídicí jednotce ECU přesné informace o chodu až 125krát za sekundu. Díky těmto datům může řídící jednotka ECU ovládat elektronické systémy podpory jízd a udržovat nejvyšší úroveň ovládání stroje pro kratší časy kol.
Můžete si být jistí, že při každém vašem nasednutí na motocykl R1M pracují jeho pokročilé elektronické řídicí technologie na tom, abyste měli tu nejvyšší úroveň kontroly nad motorem a šasi. Díky ERS, QSS, řízení zvedání, systému Launch Control, kontrole prokluzu, ovládání brzd a řízení motorové brzdy můžete zvolit to pravé nastavení pro každou situaci.
Ať už je to při agresivní akceleraci, prudkém brzdění, nebo náklonu v plném úhlu, ve své pneumatiky musíte mít naprostou důvěru. Pneumatiky Bridgestone Battlax Racing Street RS11 (zadní s profilovým číslem 200) se vyznačují závodním vzorem a speciální směsí. Tyto pneumatiky poskytují nejvyšší úroveň trakce v kombinaci s vynikajícím zážitkem.
Pro zvýšení zpětné vazby povrchu a konzistentnější tlumící výkon je model R1M vybaven pokročilými vzduchovými vidlicemi Öhlins NPX. Malá vzduchová komora v úchytech osy kola působí 0,6 MPa vnitřního tlaku, aby se snížila kavitace při zpětném zdvihu. To umožňuje tlumicímu systému pracovat efektivněji, a dopřát vám přesnou odezvu při větší kontrole.
Typ motoru | 4taktní, Kapalinou chlazený, 4válcový, DOHC, 4ventilový |
Zdvihový objem | 998 ccm |
Maximální výkon | 147,1 kW (200,0 k) při 13 500 ot./min |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Rám | Hliníkový, Deltabox, Diamond |
Systém předního odpružení | Teleskopické vidlice USD |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, kloubové odpružení |
Přední brzda | Hydraulická dvojitá kotoučová Ø 320 mm |
Zadní brzda | Hydraulická jednoduchá kotoučová Ø 220 mm |
Celková délka | 2 055 mm |
Celková šířka | 690 mm |
Celková výška | 1 165 mm |
Výška sedla | 860 mm |
Rozvor kol | 1 405 mm |
Minimální světlá výška | 130 mm |
Kapacita palivové nádrže | 17 l |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 202 kg |