Živý motor CP2 o objemu 689 ccm se spojkou A&S poskytuje zrychlení a hojnost točivého momentu. Výsledkem je vzrušující a naplňující zážitek z jízdy, ať už na dráze, nebo na silnici. Velmi úzká aerodynamická kapotáž s barevným provedením a grafickými motivy Icon Blue nové generace má agresivní tvář se dvěma očima a výkonným centrálním LED světlometem. Ostrá záď a hluboce tvarovaná nádrž jsou čistým vyjádřením DNA řady R, zatímco špičkové brzdy a odpružení modelu R7 poskytují optimální ovladatelnost při zatáčení a brzdění.
Čelní plocha modelu R7 je z řady R nejmenší a nabízí nejvyšší úroveň aerodynamické účinnosti – zatímco závodní řídítka, zadní sady a sedlo absorbující nárazy poskytují jezdci sportovní jízdní pozici s možností přizpůsobení. Díky tomuto výjimečnému supersportu nové generace je nyní R/World realitou pro jezdce, jako jste vy, kteří vyhledávají vzrušení, ať už při jízdě na dráze, nebo na silnici.
Motor CP2 o objemu 689 ccm a výkonu 73,4 k při 8750 ot./min dává modelu R7 vzrušující akceleraci a okamžitou odezvu plynu. Jeho 270stupňový klikový hřídel vytváří nepravidelný interval zapalování, který se projevuje živým a vzrušujícím pocitem při zvyšování otáček. Lineární točivý moment pak umožňuje účinně připravit výkon pro rychlejší výjezd ze zatáčky.
Poloha těla hraje klíčovou úlohu v aerodynamice a jízdních vlastnostech motocyklu. Závodní řídítka modelu R7, stupačky a sólo sedlo absorbující nárazy jsou zárukou sportovní jízdní polohy, jež využijete na dráze i na silnici. Hluboké prohlubně na krytu nádrže umožňují přitisknout se velmi blízko k motocyklu, snížit odpor vzduchu a během brzdění a zatáčení dosáhnout ještě lepší opory a přilnavosti.
Pro snazší ovladatelnost, agilní řízení a citlivější odpružení se R7 nabízí s lehkými desetipaprskovými litými koly. Vysokou úroveň trakce zajišťuje přední pneumatika 120/70ZR17 a široká zadní pneumatika 180/55ZR17, jež umožňují stabilní a sebevědomou jízdu v zatáčkách, při zrychlování i brzdění.
Klíčovým faktorem k dosažení optimálního výkonu je minimalizace čelní plochy. Díky kompaktním rozměrům motoru CP2 dokázali konstruktéři společnosti Yamaha vytvořit sportovní kapotáž, jež je štíhlejší než u jakéhokoli jiného modelu řady R. K tomu je třeba připočítat sportovní přikrčenou jízdní pozici a výsledkem je hladký a účinný aerodynamický profil modelu R7.
Nově navržený systém odpružení zadního kola s přepákováním je vybaven nastavitelným tlumičem, jenž svými tlumicími charakteristikami a tuhostí pružiny odpovídá sportovnímu charakteru modelu R7. Horizontální uspořádání tlumiče pomáhá soustředit hmotu a dosáhnout vysoké úrovně agility řízení. Díky kompaktnímu provedení bylo možné udržet rozměry podvozku na minimálních hodnotách.
Není ani třeba vidět logo Yamaha, abyste věděli, že tento úžasný nový supersport patří do legendární rodiny R. Lehká kapotáž s hliníkovými spodními panely nese tvary, jež jí dala čistá DNA řady R. Vyznačuje se agresivní tváří se dvěma očima, sáním vzduchu ve tvaru M a výkonným centrálním LED světlometem.
Typ motoru | 4taktní, Kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový, dvouválcový motor |
Zdvihový objem | 689 ccm |
Maximální výkon | 54,0 kW (73,4 k) při 8750 ot./min |
Typ spojky | Mokrá, vícelamelová |
Převodovka | Stálý záběr, 6rychlostní |
Rám | Diamond |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice |
Systém zadního odpružení | Kyvná vidlice, kloubové odpružení |
Přední brzda | Dvojitá hydraulická kotoučová brzda Ø 298 mm |
Zadní brzda | Jednoduchá hydraulická kotoučová brzda Ø 245 mm |
Celková délka | 2 070 mm |
Celková šířka | 705 mm |
Celková výška | 1 160 mm |
Výška sedla | 835 mm |
Rozvor kol | 1 395 mm |
Minimální světlá výška | 135 mm |
Kapacita palivové nádrže | 13 l |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 188 kg |