Yamaha YZF-R9 | BARTH GO

Yamaha YZF-R9

YZF-R9

Model R9 využívá osvědčenou závodní technologii a kombinuje ji s odborností uznávanou platformou tříválcového motoru, která v posledním desetiletí způsobila u značky Yamaha revoluci. Spojení této známé pohonné jednotky s vysokým točivým momentem a proslulé závodní preciznosti značky Yamaha vytváří dokonale vyvážený model Supersport, který je hoden svého postavení vlajkové lodi řady R.

Model R9 si zachovává mnoho konstrukčních prvků inspirovaných MotoGP, které se staly synonymem pro supersportovní stroje Yamaha, a představuje pokrok očekávaný od nové generace. Odpružení na úrovni R1 a přední brzdy Brembo nabízejí úroveň přesnosti, ovladatelnosti a hbitosti, kterou je řada supersportů Yamaha proslulá.

motor.jpg

Čtyřtaktní tříválcový kapalinou chlazený motor CP3 o objemu 890 cm3

Model R9 je poháněn oceňovaným kapalinou chlazeným tříválcovým motorem Yamaha CP3 o objemu 890 cm3 s rozvodem DOHC a vstřikováním paliva se 4 ventily na válec. Vrtání a zdvih 78 mm × 62 mm a kompresní poměr 11,5: zajišťují vynikající točivý moment a dostatečný výkon. To v kombinaci s jemným ovládáním, které nabízí procesorem řízená škrticí klapka Yamaha (YCCT), zaručuje optimální výkon na závodní dráze i na silnici. Konečný převodový poměr, načasování zážehu a dávkování paliva jsou optimalizovány pro výkony supersportů.

rám.jpg

Nejlehčí hliníkový rám Deltabox na modelu Yamaha Supersport

Rám z gravitačně litého hliníku ve stylu Deltaboxu byl vyvinut speciálně pro model R9 a jeho tuhost byla vyladěna pro sportovní výkony při nízkém i vysokém zatížení. Samostatná hmotnost rámu 9,7 kg z něj dělá nejlehčí rám, jaký kdy byl použit pro model Yamaha Supersport. Díky tomuto lehkému podvozku je celková hmotnost modelu R9 pouhých 195 kg, což zaručuje optimální poměr výkonu a hmotnosti.

aerodynamika.jpg

Agresivní aerodynamická kapotáž s přítlačnými křidélky

Model R9 je jedním z dosud nejúčinnějších motocyklů Yamaha z hlediska aerodynamiky, čehož bylo dosaženo kombinací konstrukce přední kapotáže vyvinuté na základě rozsáhlého testování v aerodynamickém tunelu. Přítlačná křidélka těsně pod světly snižují zvedání přední části stroje a zlepšují kontakt s vozovkou. Samotná křidélka snižují vztlak předního kola v přímém směru o 6–7 % a v kombinaci s předním spoilerem pod M-kanálem se tento účinek při průjezdu zatáčkou zvyšuje na přibližně 10 %.

brembo.jpg

Přední hlavní válec Brembo a třmeny Stylema spárované s 320mm brzdovými kotouči

Model R9 je vybaven závodními monoblokovými třmeny Brembo Stylema, které jsou lehké, tuhé a navržené tak, aby poskytovaly lepší kontrolu a stabilitu při brzdění. Brzdové hadičky opletené nerezovou ocelí a velké přední kotouče o průměru 320 mm zajišťují vynikající stabilitu a ovladatelnost, zejména při intenzivním brzdění. Radiální hlavní válec Brembo má pístek, který se pohybuje ve směru rovnoběžném s brzdovou páčkou a vyvíjí tlak lineárně podle toho, jak jezdec tahá za páčku, což přináší dokonalý pocit kontroly.

kyb.jpg

Nová generace plně nastavitelného odpružení KYB

Nová 43mm přední vidlice upside down KYB byla kompletně přepracována a nyní je vybavena individuálními regulátory odskoku a kompresním tlumením na levé a pravé noze vidlice. Každou z nich lze nastavit samostatně, přičemž pravá noha k tlumení odskoku a levá komprese, a to jak vysokorychlostní, tak nízkorychlostní. U zadního tlumiče lze nastavit předpětí, tlumení odskoku, kompresní tlumení a světlou výšku. Nové uspořádání přispívá k vysoce přesnému tlumení a nabízí lepší zpětnou vazbu od povrchu trati nebo silnice.

control.jpg

Yamaha Ride Control s přizpůsobitelným nastavením

Tři integrované jízdní režimy „Sport“, „Street“ a „Rain“ s továrním nastavením s různými úrovněmi pro různé podmínky doplňuje možnost přednastavit dva vlastní režimy a čtyři režimy Track.

Dostupné v těchto barvách

Katalog - Yamaha YZF-R9 - Icon Blue 2025
Katalog - Yamaha YZF-R9 - Tech Black 2025

Jedná se o modelový rok 2025.

Motor

Typ motoru4taktní, Kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový, 3 válec
Zdvihový objem890 ccm
Maximální výkon87,5 kW (119,0 koní) při 10 000 ot./min
Typ spojkyMokrá, vícelamelová
PřevodovkaStálý záběr, 6rychlostní

Rám

RámDiamond
Systém předního odpruženíTeleskopické vidlice, Ø 43 mm
Systém zadního odpruženíKyvná vidlice, kloubové odpružení
Přední brzdaHydraulická dvoukotoučová brzda, Ø 320 mm
Zadní brzdaHydraulická jednokotoučová brzda, Ø 220 mm

Rozměry

Celková délka2 070 mm
Celková šířka705 mm
Celková výška1 180 mm
Výška sedla830 mm
Rozvor kol1 420 mm
Minimální světlá výška140 mm
Kapacita palivové nádrže14 l
Mokrá hmotnost včetně náplní195 kg

Dostupné také ve variantě 35 kW, kterou lze řídit s řidičským oprávněním typu A2

Pro více informací nás kontaktujte:

Martin Blažek

Martin Blažek

prodejce motocyklů

martin.blazek@motocentrum-barth.cz778 716 198
Lucie Pulkrábková

Lucie Pulkrábková

prodejce motocyklů

lucie.pulkrabkova@motocentrum-barth.cz770 180 641

Fotogalerie

2025_YAM_YZF900R9_EU_MDNM6_STA_003_03_preview
2025_YAM_YZF900R9_EU_DPBMC_ACT_001_03_preview
2025_YAM_YZF900R9_EU_DPBMC_ACT_003_03_preview
2025_YAM_YZF900R9_EU_MDNM6_ACT_004_03_preview
2025_YAM_YZF900R9_EU_DPBMC_ACT_006_03_preview
2025_YAM_YZF900R9_EU_MDNM6_ACT_001_03_preview
2025_YAM_YZF900R9_EU_DPBMC_ACT_008_03_preview
2025_YAM_YZF900R9_EU_DPBMC_STA_001_03_preview

Další materiály ke stažení