Budoucnost automobilu je zcela elektrická.
Současné modely Audi nabízí konektivitu nejvyšší úrovně. Značka se čtyřmi kruky postupně odkrývá modely na elektrický pohon a dokazuje svůj "náskok díky technice".
Chcete zažít plnou sílu elektromobilu? První plně elektrické SUV značky Audi Vám bude dělat radost svým sportovním charakterem, přičemž je ale vhodné i pro běžné každodenní využití. Díky spojení dvou elektromotorů s elektrickým pohonem všech kol si s ním budete užívat výjimečný pocit z tiché jízdy, vynikající výkon a agilní jízdní chování.
S vozem Audi e-tron pro vás nekončí jen éra spalovacího motoru, ale i starosti s parkováním v Praze. Elektromobily mohou podle zákona stát zdarma na modrých zónách, i ve smíšených, fialových zónách. Stanete se tak nezávislými na čerpacích stanicích i na parkovacích omezeních.
Baterie vozu nabijete na úroveň potřebnou pro dojezd přes 200 km již za 20 minut. Audi e-tron je první elektromobil na světě s možností vysokorychlostního nabíjení výkonem 150 kW.
V dnešní době již lze najít podél dálnic, větších silnic a ve městech nabíjecí stanice, kde si můžete svůj vůz dobít. Těchto stanic bude v budoucnu velmi rychle přibývat. Mimo to pro Vás máme řešení, která Vám usnadní dobíjení vozu v domácích podmínkách. Audi e-tron tedy šetří životní prostředí a současně s ním bude Váš život jednodušší. Další výhodu představuje elektricky výsuvné víčko nabíjecího konektoru, které se otevírá prostorově úsporným způsobem. Po dobití vozu se automaticky samo zavře pět sekund po odpojení napájecího kabelu.
Audi e-tron je poháněno dvěma elektromotory, které mu při rozjezdu zajišťují opravdu svižné zrychlení na 100 km / h za 4,6 sekundy. Výkon při startování je srovnatelný s běžnými sportovními vozy. O optimální trakci a jízdní dynamiku se stará nová generace pohonu quattro: elektrický pohon všech kol. Díky němu je Audi e-tron vhodné pro každodenní dojíždění a nadchne Vás svou snadnou ovladatelností a hbitými reakcemi. V případě potřeby během okamžiku aktivuje pohon všech kol, který v závislosti na situaci flexibilně rozdělí točivý moment mezi obě nápravy, abyste si mohli jízdu na plno vychutnat v každém terénu.
Audi e-tron Sportback kombinuje robustnost prostorného SUV s elegancí čtyřdveřového kupé a progresivním charakterem elektromobilu. Jeho digitální světlomety Matrix LED jsou novinkou ve výbavě velkosériově vyráběného vozu. Jimi vytvářené světlo je složeno z miniaturních pixelů, které lze velmi precizně ovládat. V zúžených jízdních pruzích usnadňuje bezpečné řízení vozidla zobrazování jeho polohy v jízdním pruhu.
Audi e-tron Sportback 55 quattro uchvátí řidiče kombinací hospodárnosti, sportovních výkonů a nečekaného ticha. Každá náprava je vybavena jedním asynchronním elektromotorem, jehož napájení střídavým proudem zajišťuje výkonová elektronika. Oba elektromotory s výkonem 265 kW a točivým momentem 561 N.m umožňují SUV ve stylu kupé intenzivní akceleraci při rozjezdu z klidu – s nulovými lokálními emisemi a téměř nehlučně.
Vynikající trakci a dynamiku na nejrůznějším povrchu zajišťuje elektrický pohon všech kol, jímž Audi začíná psát novou kapitolu v historii pohonu quattro.
Systém nepřetržitě stanovuje ideální rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy a zcela variabilně je mění během několika zlomků sekundy. Ve většině jízdních situací používá Audi e-tron Sportback výhradně zadní elektromotor, což je mimořádně hospodárné. Požaduje-li řidič vyšší výkon, který je nad možnosti zadního elektromotoru, připojí se okamžitě přední agregát. K tomu dochází dokonce předvídavě, dříve než nastane prokluz kol na kluzké vozovce nebo při rychlém průjezdu zatáčkou či dojde k nedotáčivému nebo přetáčivému chování vozidla.
Audi vytváří z pohonu quattro a modelů e-tron přesvědčivou kombinaci vysokých výkonů a mimořádné hospodárnosti. Společnost velkosériově vyrábí pohon všech kol, který je nesmírně variabilní, dynamický a precizní. Současně však efektivně využívá disponibilní energii.
Co je na elektrickém pohonu quattro v porovnání s konkurencí tak jedinečné?
Audi je prvním výrobcem, který v modelu e-tron S umožňuje vysokou variabilitu rozdělování točivého momentu na základě uspořádání pohonu s jedním elektromotorem na přední nápravě a dvěma elektromotory v jedné skříni na zadní nápravě. Ve spojení s komplexním systémem elektronického řízení řeší elektrické quattro konflikt protichůdných požadavků na dynamiku a hospodárnost. Jako výchozí totiž používá pohon zadní nápravy, k němuž se variabilně a neznatelně připojuje pohon přední nápravy. Audi přitom integruje další doplňkové funkce. Mezi ně patří variabilní rozdělování točivého momentu mezi zadní kola, optimalizace přenosu hnací síly brzdnými zásahy na jednotlivých kolech, která simuluje funkci uzávěrky mechanického diferenciálu, a velmi výkonná rekuperace systémem elektrického pohonu. Řidič navíc může přizpůsobovat vysokou variabilitu systému svým požadavkům individuálním výběrem jízdních režimů.
Jaké možnosti nabízí elektrické quattro oproti konvenčnímu pohonu všech kol?
U modelů Audi e-tron pohání přední a zádní nápravu vždy jeden elektromotor. Varianty e-tron S mají odlišné uspořádání s jedním elektromotorem na přední nápravě a dvěma elektromotory na zadní nápravě. Audi e-tron S přitom disponuje ještě agilnějším pohonem quattro díky elektrické funkci variabilního rozdělování točivého momentu mezi zadní kola. Velkou výhodou je jednoduchá konstrukce bez mechanického propojení obou elektromotorů na zadní nápravě. Funkce elektronicky řízené uzávěrky diferenciálu a sportovního diferenciálu zajišťuje výhradně software. Značka Audi tak díky inteligentnímu řízení pohonu realizovala aktivní a zcela variabilní rozdělování točivého momentu mezi pravé a levé kolo zadní nápravy.
Může řidič ovlivňovat charakteristiku elektrického pohonu quattro?
Řidič může přizpůsobovat elektrický pohon quattro svým požadavkům prostřednictvím hned dvou regulačních systémů. Pro modely e-tron sériově dodávaný systém Audi drive select nabízí sedm jízdních režimů comfort, auto, dynamic, efficiency, individual, allroad a offroad. Díky tomu lze přizpůsobovat mimo jiné elektrický pohon všech kol, ale i podvozek a další systémy stavu vozovky a individuálním preferencím. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) zahrnuje čtyři provozní módy Normal, Sport, Offroad a Off. Na nezpevněných cestách optimalizuje mimo jiné regulaci stabilizačního, protiprokluzového a brzdového systému a aktivuje sériově dodávaného asistenta pro sjíždění strmých svahů. Řidič může navíc volit tři stupně rekuperace. Stupeň 0 znamená setrvačnou jízdu vozidla, stupeň 1 způsobuje mírné zpomalení.