Elektromobily Audi | BARTH GO

Elektromobily s DNA Audi

Plně elektrické modely

Vozidla e-tron jsou ztělesněním elektrické vize Audi. Zatímco délka dojezdu a extrémně rychlé nabíjení baterie představují špičku současných možností, výkon a jízdní vlastnosti dokonce přesahují schopnosti srovnatelných konvenčních modelů. Propojení bezemisního provozu na čistou energii, špičkových technologií, vysokého komfortu a prémiové kvality dělá z vozů e-tron ta pravá Audi budoucnosti. 

Plug-in hybridní modely

Plug-in hybridy představují mezistupeň mezi spalovacím a elektrickým motorem. Umožňují řidičům podílet se na ekologickém přístupu k mobilitě při zachování praktické využitelnosti vozu v případě nutnosti delších cest. Elektromotor a rekuperace energie plug-in hybridů snižují spotřebu konvenčního paliva a umožňují i zcela bezemisní jízdu.

q8-e-tron
q8e-2022-4446-withoutcast-l-oe
q8e-2022-4411-l
q8e-2022-4431-l

Bezproblémové parkování v Praze

S vozem Audi e-tron pro vás nekončí jen éra spalovacího motoru, ale i starosti s parkováním v Praze. Elektromobily mohou podle zákona stát zdarma na modrých zónách, i ve smíšených, fialových zónách. Stanete se tak nezávislými na čerpacích stanicích i na parkovacích omezeních.  

#FutureIsAnAttitude

egt-2021-2313-oe2.jpg

RS e-tron GT

Model RS e-tron GT nabízí zcela mimořádné jízdní vlastnosti, které nemá žádný jiný automobil Audi. Těží ze všech dosavadních poznatků značky v oblasti elektrického pohonu, včetně zkušeností z Formule E. S bezprostředním výkonem téměř 600 koní vám umožní zažít rychlost a akceleraci závodního vozu. Zároveň je vybaven špičkovými technologiemi včetně laserových světel, ultra rychlého nabíjení a akumulátoru umožňujícího dlouhý dojezd.

Zjistit více
Q4 nabijeni zepredu.jpg

Q4 e-tron

Ještě dostupnější a ještě praktičtější elektromobilita - to je kompaktní SUV Q4 e-tron. Díky ohromujícímu dojezdu překonávajícím hranici 500 km se nemusíte omezovat ve svých plánech. Pod atraktivní karoserií, která nastiňuje vzhled budoucích vozů e-tron, se ukrývá velkorysý prostor pro posádku i zavazadla. Velký důraz byl kladen i na nejrůznější úložná řešení v kabině. Q4 e-tron je první vozem Audi s využitím rozšířené reality.

Zjistit více
q8-e-tron.jpg

Q8 e-tron

Po čtyřech letech od uvedení původního vozu e-tron se elektrické SUV, kterým Audi rázně vstoupilo na půdu elektromobility, dočkalo modernizované verze Q8 e-tron. Vůz využívá pohon quattro a podvozek se vzduchovým odpružením a jako první z portfolia je označen novým 2D logem značky. Exkluzivně nabízí také i projekční světlo Singleframe. Mnohem větší baterie s ještě větším nabíjecím výkonem již nabízí dojezd 582 kilometrů.

Zjistit více

Audi quattro stanovuje měřítka i v éře elektické mobility

Audi vytváří z pohonu quattro a modelů e-tron přesvědčivou kombinaci vysokých výkonů a mimořádné hospodárnosti. Společnost velkosériově vyrábí pohon všech kol, který je nesmírně variabilní, dynamický a precizní. Současně však efektivně využívá disponibilní energii. 

Co je na elektrickém pohonu quattro v porovnání s konkurencí tak jedinečné?
Audi je prvním výrobcem, který v modelu e-tron S umožňuje vysokou variabilitu rozdělování točivého momentu na základě uspořádání pohonu s jedním elektromotorem na přední nápravě a dvěma elektromotory v jedné skříni na zadní nápravě. Ve spojení s komplexním systémem elektronického řízení řeší elektrické quattro konflikt protichůdných požadavků na dynamiku a hospodárnost. Jako výchozí totiž používá pohon zadní nápravy, k němuž se variabilně a neznatelně připojuje pohon přední nápravy. Audi přitom integruje další doplňkové funkce. Mezi ně patří variabilní rozdělování točivého momentu mezi zadní kola, optimalizace přenosu hnací síly brzdnými zásahy na jednotlivých kolech, která simuluje funkci uzávěrky mechanického diferenciálu, a velmi výkonná rekuperace systémem elektrického pohonu. Řidič navíc může přizpůsobovat vysokou variabilitu systému svým požadavkům individuálním výběrem jízdních režimů.

Jaké možnosti nabízí elektrické quattro oproti konvenčnímu pohonu všech kol?
U modelů Audi e-tron pohání přední a zádní nápravu vždy jeden elektromotor. Varianty e-tron S mají odlišné uspořádání s jedním elektromotorem na přední nápravě a dvěma elektromotory na zadní nápravě. Audi e-tron S přitom disponuje ještě agilnějším pohonem quattro díky elektrické funkci variabilního rozdělování točivého momentu mezi zadní kola. Velkou výhodou je jednoduchá konstrukce bez mechanického propojení obou elektromotorů na zadní nápravě. Funkce elektronicky řízené uzávěrky diferenciálu a sportovního diferenciálu zajišťuje výhradně software. Značka Audi tak díky inteligentnímu řízení pohonu realizovala aktivní a zcela variabilní rozdělování točivého momentu mezi pravé a levé kolo zadní nápravy.

Může řidič ovlivňovat charakteristiku elektrického pohonu quattro?
Řidič může přizpůsobovat elektrický pohon quattro svým požadavkům prostřednictvím hned dvou regulačních systémů. Pro modely e-tron sériově dodávaný systém Audi drive select nabízí sedm jízdních režimů comfort, auto, dynamic, efficiency, individual, allroad a offroad. Díky tomu lze přizpůsobovat mimo jiné elektrický pohon všech kol, ale i podvozek a další systémy stavu vozovky a individuálním preferencím. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) zahrnuje čtyři provozní módy Normal, Sport, Offroad a Off. Na nezpevněných cestách optimalizuje mimo jiné regulaci stabilizačního, protiprokluzového a brzdového systému a aktivuje sériově dodávaného asistenta pro sjíždění strmých svahů. Řidič může navíc volit tři stupně rekuperace. Stupeň 0 znamená setrvačnou jízdu vozidla, stupeň 1 způsobuje mírné zpomalení.